BasBQ
Beef en Steak

Country Style ribs op WSM

 

Michel_D

Pitmaster
Berichten
510
Ik krijg vanavond eters en zou Tootsies Pork Steaks maken. Had al een halve procureur in dikke lappen gesneden en ingevroren.
Omdat Smokie aangaf dat je aan de smaak moet wennen van deze steaks toch aan het twijfelen geslagen.

Dan moeten het maar de St Louis Pork Steaks worden. Die lusten ze hier wel. Steaks halveren en klaar.

97dc134f773ed7e2733fb126eccc0c33.jpg


Maar ja heb ook de ‘nieuwe’ WSM staan en die wil ook getest worden.

2d50761879c32d39adeea6f51894cf73.jpg



Ok dan nog maar een keer halveren die procureur stukken en gaan voor:

fa4971e1ed216a0b3b1657c4222970b2.jpg


Country Style Ribs volgens dit recept, 3-2-1 methode:


Stukken in de Verkesvrief gezet en de bbq aangemaakt met kokosbriketten.
2 stukken appelhout erbij en de temperatuur naar 120 graden. Mooie gelegenheid om de nieuwe Inkbird te testen.

08021ca19ca070ee217a2b69e12fa91e.jpg


Dat gaat wel heel gemakkelijk op de WSM.

604859af1548a9181098bb636df85fdf.jpg



Nu is het 3 uurtjes wachten…

WSM blijft verrassend goed op temperatuur gedurende 3 uur. Toch een duidelijke aanwinst ten opzichte van de Kettle voor low n slow tot nu toe.

Stukken vlees ingepakt in folie na toevoegen van boter, suiker en honing.

cc4e0ac758722e84be324e0c17db5569.jpg


En bijna klaar… iets te lange inpak fase.
Nog half uur op de WSM dan moet het goed zijn.

ecf18f1a2954933881fc26c26a2a39cb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met je nieuwe speeltjes. De WSM is echt een leuk ding. Laat het smaken straks en we zien de foto's wel voorbij komen.
 
WSM is zeer mooi. Beleef er nu al verl plezier aan.
 
Nadat deksel eraf is geweest en alles is ingepakt even as van de kolen getikt met rubber hamer. Kolen leven nog goed. Temperatuur gaat naar 140.
 
En nu de vraag, hoe smaakten ze?
 
Smaak was prima maar te droog. Vraag me af waar het mis is gegaan.
 
Heb de terracotta schaal gebruikt. Temperatuur bijna altijd rond 120 graden. Fase 1, 3 uur, fase 2, 1,5 uur daarna nog 0,5 uur. Eerste 2 fases wellicht te lang??
Vlees zat een flinke rookring op.
 
Er waren natuurlijk heel wat variabelen. Een nieuwe Smoker, nieuwe briketten en een nieuw recept. Mooi om te horen dat de temp mooi stabiel was.
 
Ja wel gewoon alles opgegeten.
Maar moet malser kunnen:
 
Zoveel pitmasters, zoveel meningen, maar dit is mijn gedachte

Als stukken vlees kleiner zijn gaat het uitdrogen echt exponentieel sneller, als je dan ook net een wat magerdere karbo hebt gaat het al helemaal snel.

Als je precies hetzelfde nog eens doet, maar ze maar 1,5 uur bloot laat liggen denk ik dat je een heel lekker hapje krijgt. En ja, in die tijd kun je er een goede rooksmaak aan krijgen.
 
Ja denk dat het in de eerste stap is misgegaan
 
Zonde dat ze te droog waren zien er goed uit

Geen drama verder. Alles is opgegaan en de smaak was prima daar was iedereen het over eens. Ik heb een leuke middag gehad en weer veel geleerd over de WSM, nieuwe kolen en 3-2-1 methode
 
op de foto ziet het er erg lekker uit. Jammer dat het iets aan de droge kant was. Had je net zo goed de tootsies pork steaks kunnen maken. 😜 in ieder geval leuk de WSM kunnen uitproberen.
 
Haha ja als ik alles van tevoren geweten had had ik tootsies kunnen maken.
Ik was echter bang dat niemand dat hier zou eten. Ik ga die eerst eens zelf proberen.
 
Wat zijn je ervaringen met de Hornbach Golden Flame Cocos Briketten?
 
Positief…
Ruim een halve zak van 5 kg gebruikt, incl starter. WSM bleeft prima op temperatuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan