BasBQ
Beef en Steak

Cote de Boeuf..

 
 
 

Gent

Kooltjesharker
Berichten
240
Evening,

First time Cote de Boeuf, verwachtingen waren behoorlijk hoog gezien de fantastische foto’s van Tomahawk steaks en Ribeyes die ik gezien heb.

Praktijk: 1.2KG cote de boeuf besteld, een mooi stuk vlees vond ik zelf. Alleen: zo veel vet!

50 min op 110 graden indirect tot 45 graden. Daarna afgrillen op de Plancha om een mooie korst te creeeren. Dit was goed gelukt. Tot 52 graden kern.

Maar… ik vond er enorm veel vet aan zitten. Ligt dit aan het stuk vlees of hoort dit zo? Heb al aardig wat keren Picanha gemaakt maar dan valt dit toch tegen qua vet. De smaak van het vlees was geweldig. Alleen door de hoeveelheid vet werd deze in mijn beleving te niet gedaan.

Ik hoor graag jullie ervaringen met Cote de Boeuf/Ribeye.

Als side wat asperges met olijfolie en zout: zeer lekker!

B83C8869-7902-41B2-8530-3FF0D8B2BE0D.jpeg


0C511B52-6B2F-4A8A-99CB-49F8EF4B22D2.jpeg


1AE8D0F5-F1A3-4A57-AC95-0C0E17E60247.jpeg


A2D66BA8-2942-420C-8EC9-2A8860F05D7C.jpeg
 
Er zit naar mjin bescheiden mening redelijk wat vet aan. Wellicht ras of feed van het rund ? :unsure:
Aangezien ik geen kennis heb van het slagersvak kan ik ook niet beoordelen hoe deze gesneden is.
Zelf maak ik frequent ribeye's. (koop een stuk van 2,5 kg en doe dit portioneren). Ook hier zit wel eens meer of minder vet aan.
Picanha (staartspier) is een ander stuk vlees.

Verder. Als het gesmaakt heeft, het vet weg snijden en genieten van een goed glas wijn. 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Mooi stuk vlees, netjes gemaakt.

Wat is er met de uien gebeurd? Op je laatste foto zie ik ze nog. 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ja vond hoeveelheid vet best tegenvallen.

Haha @Zzzjon de uien waren best gelukt. Cowboy style gepoft en waren warm erg lekker. In blender gedaan maar toen was het al koud en viel het beetje tegen.

E88EBA32-F972-4C08-97E0-19106C9BECFB.jpeg
 
Zonde, je kan ze als ze eerder klaar zijn het beste in hun jasje laten liggen. Dan blijven ze heel lang warm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
De heveelheid vet verschild enorm.
De Ierse Angus cote de boeuf van Beef & Steak vind ik goeie balans hebben tussen vet en vlees over het algemeen. Verschild ook van koe tot koe. Vet geeft ook smaak. Dus wat vet wil ik wel. De Spaanse Angus cote de Boeuf van The Meatlovers die ik nog in de vriezer heb liggen is veel te vet, stukken vetter dan die van jou. En hij is helaas ter dikte van een half bot, daar koop ik nou juist geen cote de boeuf voor.. Ik koop een cote de boeuf juist voor de dikte wat je door het bot krijgt.
FC14890F-EC20-4A48-AD11-9B335FF4755E_1_102_a.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Flink wat vet idd. Hoe was je garing?
Lekker bezig zo 👌🏼
Ja zonde hé. Maar garing was goed. Aardig wat geprikt met de thermapen, tot ik 52 zag staan. Meteen er af gehaald. Het vet geeft inderdaad heel veel smaak. Maar toch.. mwah, ik zou het niet 123 nog een keer doen denk ik.

Maar leuke ervaring en weer wat geleerd
 
De heveelheid vet verschild enorm.
De Ierse Angus cote de boeuf van Beef & Steak vind ik goeie balans hebben tussen vet en vlees over het algemeen. Verschild ook van koe tot koe. Vet geeft ook smaak. Dus wat vet wil ik wel. De Spaanse Angus cote de Boeuf van The Meatlovers die ik nog in de vriezer heb liggen is veel te vet, stukken vetter dan die van jou. En hij is helaas ter dikte van een half bot, daar koop ik nou juist geen cote de boeuf voor.. Ik koop een cote de boeuf juist voor de dikte wat je door het bot krijgt.Bekijk bijlage 53407
Zo… dat zou ik toch niet zien zitten. Maar scheelt idd per koe en stuk denk ik. Zo te zien had ik geluk haha.

Eet je dat vet straks op?
 
Zo… dat zou ik toch niet zien zitten. Maar scheelt idd per koe en stuk denk ik. Zo te zien had ik geluk haha.

Eet je dat vet straks op?
Nee, dit is teveel vet. Een paar mm vet aan een hap is prima.
Die van jou vind ik op zich ook nog wel te doen voor twee a drie personen. Dat je een beetje vet op je bord overhoud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Terug
Bovenaan Onderaan