BasBQ
Beef en Steak

Cote de Boeuf T-Rex style

McPeet zei:
Wat een feest om door die Hanos in Delft te lopen. Prachtige vlees en wild afdeling, maar ook de kaas afdeling is geweldig. Maar goed, jouw stuk vlees ziet er machtig mooi uit. Verbrand je peper niet meteen bij 400gr? Ik doe er tegenwoordig alleen maar zout op, peper gaat er bij pas op na het snijden. En dat bevalt ons prima.

ik ga snel maar eens zo'n stuk halen

Ja de peper verbrand daarom vooral niet te zuinig.
Op zich zou je het ook na de sear aan kunnen brengen.
 
Ziet er goed uit Robert B-)
 
Mooie run!
 
ziet er heeeeeeel mooi uit. wat was je eind-kerntemperatuur?

ik doe ook altijd alleen zout vooraf, peper erna op het bord. inderdaad om verbrande smaakjes te voorkomen.

werkt het om bij het searen naar de tijd te kijken? ik zou denken gewoon steeds checken tot de buitenkant er mooi en bruin genoeg uitziet, vlees is dik genoeg dus het zal echt niet ineens gaar zijn.
 
Marieken zei:
ziet er heeeeeeel mooi uit. wat was je eind-kerntemperatuur?

ik doe ook altijd alleen zout vooraf, peper erna op het bord. inderdaad om verbrande smaakjes te voorkomen.

werkt het om bij het searen naar de tijd te kijken? ik zou denken gewoon steeds checken tot de buitenkant er mooi en bruin genoeg uitziet, vlees is dik genoeg dus het zal echt niet ineens gaar zijn.

Ik heb hem er afgehaald bij 55 graden.

Bij het searen lag de steak letterlijk in het vuur en schoten de vlammen uit de MiniMax, qua kleur is het dan na 90 seconde goed.
Als je onderstaande foto's kijkt zie je wel dat de grillmark van de RVS een stuk minder donker is. Op zich wil je die net niet verbrande smaak subtiel proeven dus vraag ik me af of je met RVS niet te snel door schiet als je langer gaat searen. Dat zou je moeten proberen denk ik om het zeker te weten.

De is de Cote de Boeuf op RVS:


En dit een Ribeye die ik op gietijzer gedaan had:
 
Lekker kluifje!
 
Ik krijg met mijn RVS rooster prima grill marks, heb geen gietijzeren. Maar je moet hem wel de tijd geven om goed warm te worden. Met reverse sear hou ik meestal 5 a 8 graden minder aan als eind temp. 10 minuten laten rusten en dan nog even vol op het zeer hete rooster, weer heel even rusten. Snijden en peper erop........
 
Dat ziet er heel lekker uit! Ik krijg er honger van!

Ik zelf vind RVS fijner dan gietijzer.

Mijn gietijzeren rooster voor de WGA gebruik ik nauwelijks. Maar ik hecht ook weinig waarde aan grillmarks. Soms vind ik dat het echt een verbrande smaak heeft terwijl de rest van het vlees (wat niet direct met het rooster in aanraking kwam( niet genoeg gekleurd is. Dus ik warm mijn rvs rooster ook niet op.
Het liefst heb ik dat er een bruin korstje op heel het vlees zit.
 
Hey Ro,

Dat is een mooi stukje vlees en ook prima gelukt. Lust ik wel.....
 
Mooi verslag Robert.
Ziet er heerlijk uit en ben nog in afwachting voor een Hanos pas. Ga zodra ik deze krijg (als ik hem nog krijg, want ik wacht er al ettelijke weken op) ook maar eens kijken bij de Hanos.
Zo'n mooi stuk vlees en verslag nodigt uit om het zelf ook te proberen.
 
RvH6511 zei:
Mooi verslag Robert.
Ziet er heerlijk uit en ben nog in afwachting voor een Hanos pas. Ga zodra ik deze krijg (als ik hem nog krijg, want ik wacht er al ettelijke weken op) ook maar eens kijken bij de Hanos.
Zo'n mooi stuk vlees en verslag nodigt uit om het zelf ook te proberen.

Ik moest mijn Hanos pas gewoon ophalen in de winkel, kreeg toen een mailtje dat hij klaar lag dacht ik.
Anders gewoon langs gaan, dan maken ze hem ter plekke denk ik.
 
Ik moest mijn Hanos pas gewoon ophalen in de winkel, kreeg toen een mailtje dat hij klaar lag dacht ik.
Anders gewoon langs gaan, dan maken ze hem ter plekke denk ik.
[/quote]

De pas is aangevraagd via een workshop voor BBQ.
Moet je een eigen bedrijf hebben om een pas aan te vragen bij Hanos?? Of krijg je zo een pas bij Hanos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan