BasBQ
Beef en Steak

Cornbread

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Corn-Bread-7-300x199.jpg


Ingredienten
100 gram ma?smeel
60 gram patentbloem
1/2 eetlepel bakpoeder
2 eieren
125 ml karnemelk
1 el olijfolie
1/2 tl zout

Meng in een kom het ma?smeel, bloem, bakpoeder en zout goed door elkaar. Meng vervolgens in een andere kom de olijfolie, karnemelk en eieren. Voeg al roerend het natte mengels bij het droge mengels en roer het totdat het beslag glad is.

Corn-Bread-3-300x199.jpg


Bereid de BBQ voor op 200C / 392F voor indirect gebruik. Gebruik voor dit recept geen rookhout. Je kunt dit recept eventueel ook in de oven maken. Pak een lage bakvorm of springvorm met een doorsnede van ca 20 / 25 cm. Vet deze in en plaats verwarm deze voor ca. 5 minuten voor op de BBQ. Giet het beslag vervolgens in de bakvorm.

Plaats het terug op de BBQ voor ca 30 / 35 minuten. Je kunt toetsen of je cornbread klaar is, door met een sateprikker erin te steken. Wanneer deze er droog uit komt is hij klaar!

Corn-Bread-5-300x199.jpg
         
Corn-Bread-6-300x199.jpg
 
Zo die komt met stip binnen op de to-do-lijst.
 
En dat is dan een soort zoetig brood? Wat doe je daarop, of kun je daar eventueel jalape?os en cheddar doorheen doen of zo? Vragen vragen.
 
Dominique zei:
En dat is dan een soort zoetig brood? Wat doe je daarop, of kun je daar eventueel jalape?os en cheddar doorheen doen of zo? Vragen vragen.

Het is wat de naam zegt: maisbrood met de structuur van een luchtige cake. Je kunt door het beslag kaas, bacon, jalapeno, chocolade, eigenlijk alles doen. Ik eet het bij ribs gewoon droog, heerlijk!
 
Kijk aan.
Heb er her en der al over gelezen. Maar dat het een beslag is verrast me. Is brood,dus ik dacht aan deeg.
Mooi joh,gaan we eens doen.. Thanx.
 
Lekker en leuk!
 
dat is een hele leuke voor mijn lijstje, bedankt voor het delen
 
ik kreeg een tip dat honing, suiker of een andere zoetstof ook erg goed werkt hierbij!! Gaan we de volgende keer maken!
 
Lekker hoor!! Maar sateprikker, hoe ouderwets zeg ;) Je hebt toch een thermopen? Bij 95-98?C is je cornbread gaar. Nooit meer onzeker of gissen!
 
noskos zei:
Lekker hoor!! Maar sateprikker, hoe ouderwets zeg ;) Je hebt toch een thermopen? Bij 95-98?C is je cornbread gaar. Nooit meer onzeker of gissen!

Dat kan uiteraard ook ;) al heeft niet iedereen een themapen (en ik wist kerntemperatuur niet ;) )
 
Bedankt voor het delen, het ziet er goed uit.
 
Big-T zei:
Dominique zei:
En dat is dan een soort zoetig brood? Wat doe je daarop, of kun je daar eventueel jalape?os en cheddar doorheen doen of zo? Vragen vragen.

Het is wat de naam zegt: maisbrood met de structuur van een luchtige cake. Je kunt door het beslag kaas, bacon, jalapeno, chocolade, eigenlijk alles doen. Ik eet het bij ribs gewoon droog, heerlijk!
Ok duidelijk, ik kende het niet.
 
Hmm.. misschien wel wat om bij de ribjes toe doen vrijdag, met de coleslaw van Dominique...

Voro hoeveel personen is dit recept?
 
ThrowonD zei:
Hmm.. misschien wel wat om bij de ribjes toe doen vrijdag, met de coleslaw van Dominique...

Voro hoeveel personen is dit recept?

als sidedish prima voor 4 personen!
 
Hmmm... volgens mij is deze mislukt...
Wel heel apart, dit was gister na de gerookte kip, en de spareribs BBQcount- nummer 13 van 2014...

Mijn eerste "mislukking"...
Geen idee wat er mis is gegaan, misschien niet de temp stabiel genoeg, en/of te veel afleiding...
Ik ga deze nog een keer "alleen" maken...


In de Que..., ik dacht dat hij nog wel groter zou worden.





Na een dikke 40 minuten, zelfde grote...





failure...  :-S

 
Terug
Bovenaan Onderaan