BasBQ
Beef en Steak

Coquilles van de cedar plank

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Vandaag Coquilles van de cedarplank gemaakt. Had al eerder idee om het van de plank te maken, maar wist nog niet hoe. Afgelopen week op internet wat gezocht op scalops en cedar en op een site leuk idee voor de coquilles gevonden. Met houtboor gaten in cedarplank gemaakt, maar net niet door en door. Plank daarna in water gelegd en na 2 uur weken, de kant met gaten, 5 minuten verhit boven direct vuur. Daarna de gaten gevuld met stukjes knoflook en wat zout. Vervolgens de coquilles erop en wat peper en zout. Na circa 10 min waren ze klaar. De rooksmaak was heerlijk zeker in combinatie met een stukje uitgebakken spek. Volgende keer ga ik de gaten vullen met paar druppels Pernod.

Gaten in de plank gemaakt

Na 2 uur weken plank 5 min direct verhit, en daarna snel gevuld met knoflook

Ingesmeerd met wat olie en peper

Cedar was goed te proeven, ik vond het een z??r geslaagd experiment
 
Leuk idee! Ik heb nog nooit Coquilles gehad, wordt toch maar eens tijd denk ik....
 
Wat een top idee, ben gek op coquilles maar nog nooit op de bbq gehad. Gaat zeker op de to-do lijst!
 
gaaf idee
 
Coquilles altijd +1
 
Lekker hoor.
Proef je de knoflook goed?
Vind dit wel een extra dimensie geven aan het plankje
 
Ridevi71 zei:
Lekker hoor.
Proef je de knoflook goed?
Vind dit wel een extra dimensie geven aan het plankje
Knoflooksmaak viel mee, was vooral het cedarhout wat je proefde maar zeker niet te overheersend
 
Gaaf idee, hier ga ik mezelf maar ook mijn klanten eens op trakteren.
 
geweldig idee! Wat een leuke week op het forum, allerlei interessante nieuwe idee?n.
 
Die gaatjes zijn ook nieuw voor mij... Goed idee :D
 
Ziet er super uit zeg :)
 
Oeww wat een mega goed idee. Coquilles met een krokant spekje is sowieso een knaller.
 
Jappert zei:
Oeww wat een mega goed idee. Coquilles met een krokant spekje is sowieso een knaller.
Klopt, en met een druppel Pernod is het helemaal af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan