BasBQ
Beef en Steak

Compagnon gezocht opzetten bbq-catering

Dominique!
Wat een geweldig lekker broodje plaats jij op de vroege morgen.
Dat als ontbijt zie ik helemaal zitten.

Wat je zegt ben ik overigens met je eens. Goed spul mag wat kosten. Dat is eigenlijk wat Bert eerder ook al aangaf.
Men moet zichzelf ook realiseren dat er meer kosten bijkomen dan alleen het vlees. Je moet je investeringen van je spullen, vervoerkosten, voorbereidingen, etc etc. Ook terugverdienen.
Reken alles maar eens mee, ook je eigen uurtjes natuurlijk.....
 
Achieltje heeft het helemaal begrepen, ook niet verwonderlijk, in Belgi? weten ze tenminste wat lekker eten is en dat dat gerust iets meer mag kosten. Ik heb er zelf 5 jaar gewoond en wij "Ollanders" kunnen nog veel leren van onze zuiderburen wat goed eten betreft. Zo'n typisch Nederlandse bedrijfsbarbecue op een gasbarbecue heb ik in Belgi? dan ook maar weinig gezien.
 
Bram zei:
Zo'n typisch Nederlandse bedrijfsbarbecue op een gasbarbecue heb ik in Belgi? dan ook maar weinig gezien.

Dan heb je toch te weinig rondgekeken ;-) Jammergenoeg zijn er ook hier in overvloed cateraars die vinden die erin slagen in anderhalf uurtje vlees "ter plekke" te bakken  en in anderhalf uurtje weer klaar zijn met 100 man... Gisterenavond nog langsgeweest bij een feestje, 780 man, klus was geklaard in een paar uurtjes op een samenraapsel van oude koolbbq's en gasbakplaten en heel veel extra rauwkost erbij.

Maar je hebt wel een punt als je ziet dat hier wel betaald wilt worden voor goede kwaliteit.

De opmerking over hoeveel het nou moet kosten: Nou heb ik bijvoorbeeld een kippeboutje waar ik mee scoor op wedstrijden, en dat wordt dan wel vaak gevraagd als ik ergens een catering doe. 1 zuiver boutje kost me 90 cent, maar ik verkoop het aan 3 euro. Is dat normaal hoor ik dan zeggen? Wel, niet normaal moest ik er gewoon mijn kruiden overheen strooien en halfgaar bakken op een gasser. Wel normaal als je weet dat ik per boutje 3 minuten snijwerk heb, 2 minuten kruidwerk, er 3 lagen kruiden overheen gaan, een (ook al speciaal zelf gemaakt) sausje op moet en het dan nog eens 2u op de Q gaat... Dan denk ik dat ik qua foodkost-loonkost-opbrengst niet zo'n bandiet ben ;-)

Moet een broodje pulled pork dan 6 euro gaan kosten? Tjah, als die slager de moeite heeft gedaan om het 16u boven de kooltjes te garen, mooi gerubd heeft met een speciaal rubje, er ook nog eens niet zomaar een sausje opdoet en een coleslaw zelf maakt en je voorziet van een ruime portie, tjah, dan vind ik 5-6 euro net de prijs. Maar zo ik lees wat het wel een klein bolletje en weinig vlees en gewone rauwkost, dan mag je wel een klein beetje gebeten zijn vind ik.
 
dat laatste was t dus Achieltje.
echt een rond kadetje uit een zak van de super,
maar wel heerlijk gelukkig ,maar ik zag t gelijk als je daar 1tje van op hebt wil je dr nog 1tje want je bent niet zat.
en dat wordt dan 12 euro voor nog een heerlijke hap en een half zat gevoel...wie doet dat/wil dat???...
en dan later nog  ffn een kwaliteit bal majo moeten halen want met vervelende lintwormen de nacht in is niks.

kan me voorstellen op een zuipfestijn dat t volk niks uitmaakt wat de kosten zijn.
maar t nuchtere oplettende hollandse zuunige volk wil toch een gevulde maag voor weinig.
en hebt en wil toch geen idee hebben hoeveel werk dr in PP zit.
dus vraag ik me af of dr wel een echte markt hier is om er van te bestaan.

grtn

grtn
 
Als ik op een evenement ben en zie smokey goodness staan weet ik waar ik ga eten. Niet goedkoop maar puur kwaliteit, dat proef je. Uiteindelijk betaal ik liever 6 euro voor iets goeds dan 3 tot 4 euro dat je tot in de nacht opboert ;)

Leuke van dit soort cateraars is wel dat ze een totaalplaatje neerzetten en daar kan je het verschil mee maken.
 
Bram zei:
... in Belgi? weten ze tenminste wat lekker eten is en dat dat gerust iets meer mag kosten. Ik heb er zelf 5 jaar gewoond en wij "Ollanders" kunnen nog veel leren van onze zuiderburen wat goed eten betreft...

+1

Gelukkig woon ik redelijk dicht bij de grens  :D
 
Dominique zei:
Ik vind 6 euro niet te duur voor een GOED broodje PP. Dus geen slap kadetje, een aardige hoeveelheid vlees en huisgemaakte koolsla. Sterker nog, dat mag van mij zomaar 7 euro kosten.
Om een idee te geven, dit is dan wat ik ongeveer verwacht.




Doe er friet bij voor 1,50 extra, heb je goed bordje eten en niks teveel betaald voor wat je krijgt.
Ik heb van het weekend 11 euro voor een kapsalon betaald en zou dit bedrag veel liever voor een PP met friet neer geteld hebben....
 
In de VS krijg je je pp standaard op zo'n zacht wit broodje. Barbecue is geen haute cuisine. Het is voer van de armen, met de goedkoopste stukken toch iets lekkers maken. En een wit broodje hoort daar bij. Of gewoon boterhammen. ;)
 
structor zei:
Ik heb van het weekend 11 euro voor een kapsalon betaald en zou dit bedrag veel liever voor een PP met friet neer geteld hebben....

Per kilocalorie is dat helemaal niet zo veel geld eigenlijk.

noskos zei:
IBarbecue is geen haute cuisine. Het is voer van de armen, met de goedkoopste stukken toch iets lekkers maken.

Klopt wel, de aanschaf van een BGE of primo kost wel wat. Daarna arm zijn kan dus best.
Bedankt voor de reminder, ik ga effe overleggen thuis dat het niet erg is om arm te zijn. :D

 
noskos zei:
......... Barbecue is geen haute cuisine. Het is voer van de armen, met de goedkoopste stukken toch iets lekkers maken. !

ik zeg "Quote van de dag" moment!
 
Het is geen Haute cuisine, dat klopt, maar we zijn hier ook niet in de US. En een broodje PP voor 4 euro op een klef zompig kadetje? Dan zou ik me ook bekocht voelen, en als ik persoonlijk zou cateren, zou ik dat dus ook nooit gaan verkopen op die manier. En dat was de vraag. Wat mag het kosten. En een broodje PP op een iets lekkerder broodje is in mijn optiek nog steeds geen Haute cuisine, maar gewoon een lekker broodje. Niks meer, maar zeker ook niks minder. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening. ( en ik vind kadetjes gewoon goor =)) )
 
Ik was er ook en heb ook het broodje gekocht. Mijn vrouw zelfs 3 over de twee dagen gespreid.

Denk dat de 6,- ook een beetje gevoed was door de concurrentie. Om de hoek kon je ook een PP kopen voor 6,- en voor vrijwel alle andere food cars/trucks, was 5,- tot 7,- wel zo'n beetje de norm. (Op een tostie na dan)

Was een lekker broodje, maar inderdaad voor die 6,- had het op een mooier broodje gemogen.

De BBQ saus en Cole Slaw was wel ook homemade, dus op het broodje na was de rest wel netjes

PS: http://www.pitbrothers.nl/  (Over deze jongens gaat het)
 
Terug
Bovenaan Onderaan