Ik had op aanraden van mijn Amerikaanse collega's Dale's seasoning meegenomen uit de states. Dit een soort gekruide sajosaus.
Een van mijn collega's had het er over dat hij het gemengd met cola gebruikt voor steaks, dit deed me denken aan de manier waarop Noskos sukade marineert, dus ik heb zijn recept een beetje als leidraad gebruikt.
Omdat de Dale's nogal zout is heb ik verder geen zout meer toegevoegd.
Twee stukken US sukade in een zipzakje.
Een cup cola en 1/3 cup Dale's erbij.
Na vier uur marineren droog gedept, ik heb er later nog wat vers gemalen peper over gedaan.
Op hoog vuur grillen. 8)
De soja saus verbrand wel snel, een beetje opletten met de vlammen dus.
Eindresultaat.

(klik op de foto voor een grotere versie)
Tja, wat is het oordeel over de Dale's seasoning? Beetje lastig te zeggen, er zit veel zout in maar gemengd met de cola heb je daar niet echt last van. Ik kan me voorstellen dat als je het puur gebruikt het wel vrij zout kan zijn. Er zat ook een beetje zoetige smaak aan het vlees dat ik zelf niet zo geweldig vond, maar dat zou ook van de cola kunnen komen. Ik moet er nog verder mee experimenteren voordat ik een echt oordeel kan vellen.
Een van mijn collega's had het er over dat hij het gemengd met cola gebruikt voor steaks, dit deed me denken aan de manier waarop Noskos sukade marineert, dus ik heb zijn recept een beetje als leidraad gebruikt.
Omdat de Dale's nogal zout is heb ik verder geen zout meer toegevoegd.
Twee stukken US sukade in een zipzakje.

Een cup cola en 1/3 cup Dale's erbij.

Na vier uur marineren droog gedept, ik heb er later nog wat vers gemalen peper over gedaan.

Op hoog vuur grillen. 8)

De soja saus verbrand wel snel, een beetje opletten met de vlammen dus.

Eindresultaat.

(klik op de foto voor een grotere versie)
Tja, wat is het oordeel over de Dale's seasoning? Beetje lastig te zeggen, er zit veel zout in maar gemengd met de cola heb je daar niet echt last van. Ik kan me voorstellen dat als je het puur gebruikt het wel vrij zout kan zijn. Er zat ook een beetje zoetige smaak aan het vlees dat ik zelf niet zo geweldig vond, maar dat zou ook van de cola kunnen komen. Ik moet er nog verder mee experimenteren voordat ik een echt oordeel kan vellen.