BasBQ
Beef en Steak

Cola can chicken

 
 

MaartenW

Vuurmaker
Berichten
59
Vandaag eens de colakip variant op blik geprobeerd. Vorige week de BCC, maar nu het recept Colakip uit 'Het complete bbq boek' van Julius Jaspers. Eerst de kip 24 uur van te voren gemarineerd in:
100 gr ketchup
50gr bruine basterd suiker
25ml srirachasaus
100 ml cola
In een ziplock gelegd en de volgende dag op een blikje cola gezet.
Nogmaals ingesmeerd met de marinade en de WMT op 175/180 graden gebracht(indirect) met een appelrookhout.
Kippetje in de slede op het kolen rooster en om het kwartier even bijgelakt.
Het ruggetje nog afgedekt met folie, maar helaas ging het nekje en bovenkant borst net wat te ver.
Geserveerd met zelfgemaakte friet uit de oven en een salade met topdressing gemaakt door een maat. (mayo, sjalot, kappertjes, ansjovis, knoflook en witte wijnazijn gemixt met staafmixer).
Heerlijke maaltijd!
Nu na 2 x een can chicken hopelijk ook een mooie tokkie badge😋🐔
DSC_0160.JPG
DSC_0161.JPG
DSC_0162.JPG
DSC_0164.JPG
DSC_0165.JPG
DSC_0166.JPG
DSC_0167.JPG
DSC_0169.JPG
DSC_0172.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
Maar nu komt de hamvraag, proefde je de cola?
 
Ziet er goed uit.
Maar nu komt de hamvraag, proefde je de cola?
Ook al zat die door de marinade en heb ik ''m een paar keer bijgelakt, proefde ik de cola niet terug. Wellicht iet wat zoetig, maar het pittige van de sriracha was ook fijn aanwezig. Ik denk dat ik deze wel lekkerder vond dan de BCC, maar dat komt denk ik door dat bijsmeren als die al op de bbq ligt. De BCC van vorige week had dan 'slechts' 1 x een rub. Al met al beide smakelijk, maar deze geniet denk ik de voorkeur.
 
Die ziet er lekker uit!
 
lekker kippetje
welkom bij de tokkies
 
Wat een prachtige kleur heeft dat kippetjes van je.
 
Dat is een pittig chicky. Marinade klinkt erg lekker. Die zou ik wel eens op vleugeltjes willen proberen. Zo te zien hebben jullie iig goed gegeten. ziet er allemaal smakelijk uit.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Dat is een pittig chicky. Marinade klinkt erg lekker. Die zou ik wel eens op vleugeltjes willen proberen. Zo te zien hebben jullie iig goed gegeten. ziet er allemaal smakelijk uit.
Gefeliciteerd met je tokkie
Daar zal die marinade zeker lekker op zijn!
 
Lekkere kip en ziet er goed uit en voor die colasmaak zet je er maar glaasje bij dat werkt het best want in het kippenvlees proef je er niets van denk ik. ;) :)
 
Lekkere kip en ziet er goed uit en voor die colasmaak zet je er maar glaasje bij dat werkt het best want in het kippenvlees proef je er niets van denk ik. ;) :)
Haha klopt! Evt mag er miss meer suiker in voor een balans tussen zoet en pittig
 
Deze dame had een mooi jasje aan, gefeliciteerd

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan