BasBQ
Beef en Steak

Cocosbriketten

Cherrywood

Gemarineerd

Iemand ervaring met deze? WOODcom?
cffbe6b830ace1519ebf6622e15d7316.jpg
1280220f6dca87c6d6c1ab74e693a382.jpg

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Laatst bewerkt:

Cherrywood

Gemarineerd

Afgelopen week gebruikt in de WGA. Branden netjes en roken vrijwel niet. Branduur en as vergelijken met Ecobrassa kan ik niet. geen ervaring mee.

Sander72

BBQ Junkie

Zien er mooi compact uit. Lijkt qua samenstelling vergelijkbaar met Ecobrasa, alleen qua vorm natuurlijk niet. Dit zijn mooie kussentjes en geen strakke hoekige blokken. Voor mij is Ecobrasa top maar momenteel erg lastig verkrijgbaar en dus erg kostbaar.

Hoogie

Pitmaster

Ik ben ook nog op zoek naar een alternatief voor de ecobrasa briketten. Die zijn nu €6 duurder per doos vergeleken met mijn vorige bestelling. Het verschil is wel erg groot.
Zal deze ook eens proberen. Net besteld.

Hoogie

Pitmaster

Ik heb ze nu een paar keer gebruikt, maar ben niet erg onder de indruk. Ze zijn veel zachter dan de ecobrasa en breken al in kleine stukjes in de doos. Verder zit er veel rotzooi in de briketten. Dan nog maar even verder op zoek naar alternatieven.

26D5C16E-4DC4-4B18-8947-DBC3E097D66B.jpeg

13A3877A-4684-42AC-B159-862E1704AF86.jpeg

28258D94-9425-43FD-8AE4-906D5FFB7902.jpeg

BD6265F9-CD07-4A17-A28E-C36B04384F2E.jpeg

Peter64

Gerijpt

Ik heb ze nu een paar keer gebruikt, maar ben niet erg onder de indruk. Ze zijn veel zachter dan de ecobrasa en breken al in kleine stukjes in de doos. Verder zit er veel rotzooi in de briketten. Dan nog maar even verder op zoek naar alternatieven.
@Hoogie , ik heb wel vaker de kokosbriketten van Welkoop gestookt. Branden rustig voor L&S. Niet te vergalijken met ecobrasa, maar mijn ervaring is beter dan datwatik op de bijgevoegde foto's zie.

Dennisvs

Vuurmaker

Ik gebruik inmiddels een jaar alleen de kokosbriketten van welkoop. Zeer tevreden. Niet vergelijkbaar met ecobrasa, maar ook niet in prijs. Zijn regelmatig n de 1+1 aanbieding, dan al helemaal niet :)

Cherrywood

Gemarineerd

Ik zal de volgende keer eens kritisch kijken. Tot nu toe zag het er goed uit.

Gummiebeer

Vuurmaker

Ik gebruik inmiddels een jaar alleen de kokosbriketten van welkoop. Zeer tevreden. Niet vergelijkbaar met ecobrasa, maar ook niet in prijs. Zijn regelmatig n de 1+1 aanbieding, dan al helemaal niet :)
Nav jouw bericht ook eens de kokos briketten van Welkoop meegenomen, mede omdat Ecobrassa duurder en slechter leverbaar is. Ik moet zeggen dat ik verrast ben over deze briketten! Lekker stabiel te regelen in temperatuur (y)

Dennisvs

Vuurmaker

Dit weekend gaat de BBQ weer twee keer aan. Daar gaat weer een zakkieeeeeee :) 😁.

Ben sowieso echt blij met Welkoop om de hoek. Hoop goed spul.

Peter64

Gerijpt

Ben net gestopt met de bbq, ook met Welkoop kokos. Het ruikt nu een beetje naar benzine.
Die vervelende ervaring met deze briketten heb ik nooit gehad.

Bovenaan Onderaan