BasBQ
Beef en Steak

Cocosbriket van de welkoop.

 
 

chef

Sprokkelaar
Berichten
46
Hoi allen,
Iemand ervaring met de witten zakken briketten van de welkoop?
Die gele dozen hebben ze nier meer....
 
Ik vermoed dat ik er nu zo'n 250 kilo van heb opgestookt  :p. Vind het een prima briket voor die prijs. Rookt wat meer bij het opstarten dan de Dammers en Ecobrasa, maar houd mijn ketel ruim 2,5 uur constant op 200-225 graden.
Overigens bestel ik ze per 100 kilo bij terlanco scheelt nog meer in prijs ! (je zou eventueel met meer personen kunnen kopen als dit teveel is)

Ik bedoel overigens wel de gele dozen, want hierin zitten de witte zakken, ze worden ook wel eens los verkocht zonder de gele doos.
als dit niet hetzelfde is dan geldt bovenstaande uiteraard niet
 
Witte zakken is dat nieuw?

Hier in heerenveen alleen nog maar weber briketten.
Is er misschien iemand met een foto van die zakken?
 
Terlanco's zijn goede briketten, ik kan ze hier bij de lokale gasflessen boer kopen maar bij de Welkoop heb ik ze nog niet gesignaleerd.

Ik gebruik ze tegenwoordig zelfs in de Primo voor lange low en slow sessies, dat gaat prima en zonder "as overlast".
 
nicodejong zei:
Witte zakken is dat nieuw?

Hier in heerenveen alleen nog maar weber briketten.
Is er misschien iemand met een foto van die zakken?
zal ik morgen even maken, hoorde dat de importeur hier in Lelystad zit?!...
 
ik blijf bij mijn flamy's ;)
 


Dit is hem dus, lijkt sprekend op de briket uit de gele doos.
Brand prima!

Tot dusver alleen bij Welkoop in Dronten gespot....
 
De zak ziet er iig hetzelfde uit.
 
Ik kwam er ook al achter dat ze de gele doos niet meer hebben. Ik was door mijn voorraad van de laatste gezamenlijke aankoop heen en moest even een korte termijn oplossing regelen...

Ze hebben hier in Ter Aar nu een oranje doos, wel cocos en ook 10kg. Toch zijn ze duidelijk niet helemaal het zelfde. Kleiner, kortere brandduur, meer residu. Ik ben er niet helemaal happy mee...
5edaqe3a.jpg

yha2y7eg.jpg

 
Op vakantie op zoek geweest naar briketten  :mad: Dat viel niet mee daar in de buurt. Ik gebruik thuis de dammers briketten dus wil je graag iets in die zelfde trand.
Daar was de boerenbond (welkoop). In de aanbieding Kokos briketten van het eigen merk voor ? 3,65 per 3kg. Gelijk 10 zakken ingehaald.
Nou, ik heb daar echt geen spijt van... Ze branden (vindt ik) beter dan de dammers briketten. Ze zijn redelijk snel gelijkmatig mooi grijs. Na een bbq sessie van een
anderhalf uur waren de kolen nog zeker voor de helft goed. Daar ik lekker op mijn WGA de klepjes kan sluiten gebruik ik de overgebleven kolen weer bij mijn
volgende sessie als opstartkooltjes. Al met al een perfecte keuze en ik heb die 10 zakken niet op gekregen  8)
 
hangt kennelijk af van welke welkoop je bezoekt, die oranje doos heb ik nog niet gevonden in bodegraven, ter aar en bodegraven liggen toch niet zo ver uit elkaar
 
De kokosbriketten van de Welkoop komen normaal gesproken bij Terlanco vandaan. Deze oranje doos is van THM, de Tasmaanse Handels Maaschappij.

De Hanos verkocht deze ook, maar waaren toen plat en vierkant. Je ziet Houtskool van THM vaak bij tankstations en supermarkten.
 
gele doos briketten hier ook ineens in de witte zak.
7.50 eurie per zak,dus gelijk de hele partij  12 zakken  gekocht. 8)

de welkoop hiero verkoopt geen cocos.
deze partij komt van een handels ondernemer die regelmatig restpartijen in de aanbieding heeft
 
Frits zei:
...Je ziet Houtskool van THM vaak bij tankstations en supermarkten.
Dat verklaart waarschijnlijk een boel over deze knakendingen...

Ik heb vandaag een voorraadje Brico's bij Beef&Steak gehaald om uit te proberen. Recensies over deze briket zijn over het algemeen best positief. Komend weekend weer PP op de ProQ maken, dus dat is een mooie proef.

alvon zei:
hangt kennelijk af van welke welkoop je bezoekt, die oranje doos heb ik nog niet gevonden in bodegraven, ter aar en bodegraven liggen toch niet zo ver uit elkaar
Is franchise denk ik?
 
Thor zei:
Is franchise denk ik?

En dat is werkelijk vervelend, zo'n "vrijwillige" francise deelname
De ene welkoop heeft het wel, de andere niet.

De boerenbondpagina geeft ook al aan dat er diverse fillialen geen onderdeel meer zijn, maar de naam blijft wel boerenbond / welkoop

* vorige week naar Breda gegaan, omdat ze bij de intratuin hout-chuncks hebben, guess what ... alleen een zakje snippers.
Dus weer naar een andere winkel gegaan, voor meer succes, zoiets vergalt mijn "winkeluitstapjes" < heb er toch al een hekel aan, lang leve het internet ;) >
 
100 kg besteld via de website van Terlanco...
 
Terug
Bovenaan Onderaan