BasBQ
Beef en Steak

Cocochef

 
 

JJD-GRILL

Kooltjesharker
Berichten
131
Mijn eerste zak FireUp is leeg en nu zag ik bij de mazzelshop in Leeuwarden cocochef kokosbriketten van outdoorchef liggen. Heb 2 doosjes meegenomen bij wijze van proef, iemand van jullie al ervaring hiermee? Ik zal zelf binnenkort gaan testen maar ben al wel benieuwd naar jullie ervaring hiermee.

c65c2230e1b7cb54faf35ece3140b6f8.jpg
4e6b96925f6b5c369deec82c6a48be43.jpg
 
Deze heb ik wel eens getest. Geven weinig rook maar worden niet super heet. Moest destijds 5? betalen voor een doos van 2 kilo en dat vond ik erg aan de prijs.
Wat moest jij betalen?
 
Kokosbriketten zijn niet wereldschokkend, maar wel beter dan houtskool.
 
Tien keer beter dan gewone briketten. En dat is best een openbaring ;)
 
Ik gebruik ook het liefste kokosbriketten. Branden feller en langer dan houtskool. Ik bestel ze bij Fonq. 15 euro voor 10 kilo.
Vandaag besteld, de volgende dag in huis.
 
Die zijn van Master fire,  je kan ze goedkoper vinden (10-12 euro) Ze zijn niet slecht, maar geven wel veel as. Ikzelf zou een iets betere prijs/kwaliteit kokos variant kiezen.
 
Boldeagle zei:
Die zijn van Master fire,  je kan ze goedkoper vinden (10-12 euro) Ze zijn niet slecht, maar geven wel veel as. Ikzelf zou een iets betere prijs/kwaliteit kokos variant kiezen.

Ik zie alleen THM op de doos staan, geen Master Fire.
Maar welke zou jij dan adviseren? Ik ben er zeer tevreden over, maar als het beter kan......
Overigens vind ik het gemak van thuis bezorgen ook heel prettig. Hier in het dorp is verder weinig te verkrijgen op bbq gebied, dus als ik iets wil kopen moet ik meteen een eind rijden....
 
Flamy en Ecobrasa zijn een prima briketten, bezorgen ook thuis, Wel iets duurder maar een veel betere briket met veel minder as. Ikzelf vind de terlanco (meestal te vinden bij Welkoop/Boerenbond) een prima prijs/kwaliteit hebben. Is minder in kwaliteit dan de eco/Flamy, maar een stuk goedkoper. Bij terlanco zelf vind je deze voor grofweg 12,50 per 10 kilo. maar heb ze ook wel eens bij de sligro zien liggen voor 10 euro.

Via het forum krijg je overigens korting op de Ecobrasa brikttten (als de actie nog loopt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan