BasBQ
Beef en Steak

Citroen Tijm worstjes

Tjoepie

Vuurmaker

Vandaag mijn stopbus voor het eerst gebruikt, wat een weelde in vergelijking met een gehaktmolen!!!! Nooit meer terug :)
Vanmiddag eerst speklappen en varkensschouder gehaald bij de slager

In blokjes gesneden

En door de molen

En stoppen maar

En worstjes van draaien

De stopbus is zijn geld dubbel er dwars waard!!! Veel makkelijker om gelijkmatige worstjes te maken  :)))

DanBras

Gemarineerd

Beeketal, top dingetjes  :D
Heb zelf ook al paar jaar een 5L stopbus incl. churroplaat (nog niet gebruikt). Maar zag dat je nu ook hamburger en kebab uitbreiding kan krijgen.

Tjoepie

Vuurmaker

Stopbus gebruik je alleen voor het stoppen van de worstjes inderdaad.
Ik had hem op woensdag besteld en op vrijdag was hij binnen, vond ik snel voor vanuit Duitsland :)

BertM

Gemarineerd

Waarom speklappen? Als je toch bij de slager bent gewoon buikspek of kinnebak meenemen, snap wel dat de slager je speklappen wil verkopen, krijgt hij meer voor per kg...

Tjoepie

Vuurmaker

Deze slager rekent evenveel voor buikspek als voor speklappen  :-/
De slager waar ik meestal buikspek haal was al dicht en deze slager was tot 18:30 open, dus dat haalde ik net uit mijn werk.

Tjoepie

Vuurmaker

Jazeker  :D

75% mager varkensvlees en 25% vet varkensvlees
En per kg vlees:
4 theelepels fijn zeezout
halve theelepel nootmuskaat
5 theelepels gedroogde tijm
2 theelepels zwarte peper grof gemalen
2 theelepels citroenschil fijn geraspt
1 teentje verse knoflook
half glas witte wijn

Peter

Tondelzoeker
Worstvuller ziet er goed uit. Ik heb ook gekeken op hun website maar ook bij Amazon.de
Ik heb wel een vraag over het deeg. Welke plaat heb je gebruikt en hoe vaak heb je het vlees gemalen.
Mijn probleem dat mijn worstjes zo compact (taai worden). Ik maal 2 x op 4,5 plaat.

Bovenaan Onderaan