BasBQ
Beef en Steak

Chocolate cake in an orange

 

ChrisMaes

Gemarineerd
Berichten
1.398
De binnenkant was nog een klein beetje lopend omdat ofwel mijn temperatuur niet goed was ofwel de appelsienen nog iets te vochtig, dat is iets dat ik nog eens moet uitzoeken. Eens ik het heb gevonden publiceer ik nog het "recept".

Deze had ik al een hele tijd op mijn TODO lijstje staan: bij sommige scouts in Amerika leren ze dit om cake te maken in een kampvuurtje en ik had daar ooit eens een foto van zien passeren. Ik heb geen kampvuur gestookt, maar wel een vuurtje gemaakt :)
Het is gewoon chocoladecake in een uitgeholde appelsien dus niets fancy (vandaar de engelse titel, dat maakt het toch nog iets hipper ;)). De combinatie van chocolade(cake) met sinaasappel is natuurlijk wel heerlijk.

IMG_3651_zps4d596430.jpg


IMG_3652_zpse6361064.jpg


IMG_3654_zpsc84936e9.jpg


IMG_3655_zps6111ea67.jpg


IMG_3657_zps1ce021ac.jpg


P1260962_zpseb0f8e4d.jpg


P1270007_zpse4bd69c1.jpg
 
ik vind hem hartstikke leuk, heel erg origineel  :)
 
Hij is fijn!

Zit er ook nog appelsien door het cake beslag?

 
Leuk om een keer op vakantie te doen.
Hoe ga je dit eten? Schep je de cake eruit of pel je de sinaasappel eraf?
 
Erg leuk toetje, ik ben ook benieuwd of het een mooie combinatie van choco en sinaasappel smaken is
 
Nosmo zei:
Zit er ook nog appelsien door het cake beslag?
Neen, de smaak van de appelsien trekt sowieso al in het beslag waardoor je de appelsien heel goed smaakt. Door appelsien bij het beslag te doen zou de smaak te veel overheersen.

Bert zei:
Leuk om een keer op vakantie te doen.
Hoe ga je dit eten? Schep je de cake eruit of pel je de sinaasappel eraf?
Gewoon uitlepelen met een koffielepeltje :)
Boldeagle zei:
Erg leuk toetje, ik ben ook benieuwd of het een mooie combinatie van choco en sinaasappel smaken is
Het smaakt wat naar die PIM-koeken :)
 
Geweldig!!!
 
Boldeagle zei:
Erg leuk toetje, ik ben ook benieuwd of het een mooie combinatie van choco en sinaasappel smaken is
Het smaakt wat naar die PIM-koeken :)

WOW, dan moet ik ze zeker gaan proberen
 
Ik zou zeggen scheutje cointreau erin ;)
 
hoe lang hebben ze erop gestaan en bij welke temperatuur? Mijn meissie vind dit echt helemaal te gek  :)
 
(sinaasappel)-petje af voor deze creatie hoor!
 
Leo zei:
hoe lang hebben ze erop gestaan en bij welke temperatuur? Mijn meissie vind dit echt helemaal te gek  :)
3 kwartier bij 150?C ? 170?C  maar er zat veel wind dus mijn temperatuur was niet stabiel. Zoals eerder aangehaald waren ze nog niet 100% gelukt, ik ga het nog wat finetunen en zodra ik tevreden ben met het resultaat post ik het hele recept.

@Noskos: dat was ook mijn idee maar het vrouwtje antwoordde: "jij wil in elk gerecht drank doen". Nu heeft ze wel gelijk maar ik heb het deze keer dus maar over geslagen ;)
 
ChrisMaes zei:
@Noskos: dat was ook mijn idee maar het vrouwtje antwoordde: "jij wil in elk gerecht drank doen". Nu heeft ze wel gelijk maar ik heb het deze keer dus maar over geslagen ;)

Als je ooit nog nieuwe verkering zoekt, bel me dan  ;)..... ;D ;D ;D
 
Grappig!
 
Heel gaaf! :eek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan