BasBQ
Beef en Steak

Chefs table: Bbq op Netflix.

 

Sandeman

Kooltjesharker
Berichten
144
Documentaire over Amerikaanse bbq, verwacht geen recepten of inhoudelijke zaken over bbq'en.

Gaat veelal over succesvolle bbq zaken en/of pitmasters..

Trailer..
 
Aflevering 1 is al geweldig. Miss Tootsie, 85 jaar, is de PITMASTER van Snow bbq in Texas. Alleen op zaterdag open.
Samen met Dennis al twee keer een bbq roadtrip gedaan in Amerika, voor de derde roadtrip lijkt me deze een ‘must-eat’
 
Al groot fan de gehele serie sinds Chefs Table beschikbaar is op netflix.
Bedankt voor de headsup door een of andere manier is deze variant nog niet in mijn recommended voorbij zien komen.

Tootsie heb ik volgens mij al eens voorbij zien komen bij MUNCHIES op youtube, grappige vrouw.
Doet net waar ze zin in heeft, en dat is blijkbaar geweldig voor het eten wat ze maakt..
 
Overige aanraders zijn ook The Chef Show. John Favreau (ja die van Marvel; o.a. acteur en The Mandalorian; regisseur) en Roy Choi (Kogi foodtruck). Enkele afleveringen met Aaron Franklin (groot deel over brisket). Daarnaast Ugly Delicious van David Chang, zitten ook een aantal bbq afleveringen in en steak in het nieuwe seizoen. Top!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik deel 1 gezien, was zeer onder de indruk van Miss Tootsie. En zoals de eerdere delen van Chefs Table is het ook allemaal weer prachtig in beeld gebracht. Het camera werk is fantastisch.
 
Bedankt voor de tip!

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Bedankt voor de reminder!
Stond al op m’n lijstje, nu bezig met de 1e aflevering, nog maar 10 minuten gezien en belooft nu al veel goeds.

Ook supermooie beelden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt voor het delen. Ik had het al voorbij zien komen. Ben zelf ook groot fan van Chef's Table. Wij gaan sowieso wel graag eten in speciale(re) restaurants en die serie heeft de wishlist alleen maar uitgebreid 😂 1 van mijn absolute toppers op de wishlist is helaas op het laatste moment door onze neus geboord door code oranje in Spanje: El Cellar de Can Roca. 11 maanden van te voren gereserveerd en 3 weken voor datum moeten annuleren 😭
 
Bedankt voor het delen. Ik had het al voorbij zien komen. Ben zelf ook groot fan van Chef's Table. Wij gaan sowieso wel graag eten in speciale(re) restaurants en die serie heeft de wishlist alleen maar uitgebreid 😂 1 van mijn absolute toppers op de wishlist is helaas op het laatste moment door onze neus geboord door code oranje in Spanje: El Cellar de Can Roca. 11 maanden van te voren gereserveerd en 3 weken voor datum moeten annuleren 😭
toch 10 maanden en 1 week voorpret gehad ;)
 
Wat mij opvalt in de serie is dat bv mevr Tootsie (wat een pracht mens trouwens) te pas en onpas met een vleesvork in het vlees staat te prikken om het bijvoorbeeld om te draaien, ik krijg meestal al kippevel als ik de thermopen uit het vlees trek en er komt een stroompje vocht mee...
Hoe kijken jullie daar tegen aan? is dat stroompje vocht maar een druppel op een gloeiende plaat? of gaat er dan toch het een en ander verloren aan smaak/malsheid etc.
Her zal waarschijnlijk allemaal wel meevallen, maar ben benieuwd
 
toch 10 maanden en 1 week voorpret gehad ;)
Ah dat meen je, dat is best zuur, soms kun je je zo verheugen op de dingen die komen gaan.
Wat in het vat zit verzuurt niet, hopen we dan maar.

ik zou een troost bbqtje doen dit weekend als ik jou was :D

uhm @mrooding
 
Wat mij opvalt in de serie is dat bv mevr Tootsie (wat een pracht mens trouwens) te pas en onpas met een vleesvork in het vlees staat te prikken om het bijvoorbeeld om te draaien, ik krijg meestal al kippevel als ik de thermopen uit het vlees trek en er komt een stroompje vocht mee...
Hoe kijken jullie daar tegen aan? is dat stroompje vocht maar een druppel op een gloeiende plaat? of gaat er dan toch het een en ander verloren aan smaak/malsheid etc.
Her zal waarschijnlijk allemaal wel meevallen, maar ben benieuwd
Dat is een hardnekkige mythe, is op meerdere sites getest en ontkracht, bijvoorbeeld
Vooral die laatste link is een goede vind ik.

Dus het is inderdaad een druppel op een gloeiende bbq :)
 
Aflevering 1 is al geweldig. Miss Tootsie, 85 jaar, is de PITMASTER van Snow bbq in Texas. Alleen op zaterdag open.
Samen met Dennis al twee keer een bbq roadtrip gedaan in Amerika, voor de derde roadtrip lijkt me deze een ‘must-eat’
Super afleveringen. Moet je wel ff tijd voor uittrekken Frits, geloof dat ze om 06 uur al voor de deur liggen :)
 
Schitterende eerste aflevering idd, zin in de rest!
Het omdraaien met de vork viel mij ook direct op, maar ze gebruikt geen kernthermometer dus eea heft elkaar mooi op 🤔😋
 
Ik heb de 1e 2 afleveringen nu gezien. Ga nu beginnen aan de 3e.
De 2e aflevering vond ik erg uniek, doet mij qua opmaak/stijl denken aan de gerechten van Ralph de Kok.
 
Mjah,daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind Ralph de Kok ook niet meer om te kijken. Vond ik eerst wel fantastisch kijken, fantastisch gefilmd, fantastisch commentaar, fantastische ingredienten, fantastische beelden met fantastische gerechten.

Maar, tegenwoordig lijkt ie meer een bouwvakker, "gewoon erin flikkeren" "met je klauwen" en te pas en te onpas roept ie fantastisch. Om zichzelf te overtuigen?

Doe mij maar meer in de stijl van Dennis, gewoon rustig gepresenteerd met uitleg waar je ook écht iets aan hebt. Zoals Ralph het eerder deed dus eigenlijk ;-)

Vond overigens alleen de eerste drie afleveringen op Netflix leuk
Eens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan