BasBQ
Beef en Steak

Ceder plank beschermer

 
 

Rocker

Pitmaster
Berichten
706
Omdat ik binnenkort eens een zalm op cederhouten plankje wil maken ben ik eens aan het rondzoeken waar die plankje nu het voordeligst te vinden zijn..
Zodoende kwam ik ook een Ceder Plank beschermer tegen (http://www.barbecueparadijs.nl/barbecue/ceder-plank-beschermer/). Heeft iemand daar ervaring mee? Het klinkt natuurlijk wel handig als die plankjes vaker te gebruiken zijn, drukt de kosten weer wat, maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat het ook invloed op de smaak heeft (omdat het plankje minder brand)??
 
Deze is nieuw voor mij.

Ik gebruik plankjes maar 1 keer, en laat ze vervolgens opbranden in de barbecue.

De zalm die erboven op licht, geeft sappen af en die komen toch in je hout. Maar misschien valt het wel heel erg mee en kan je zo wel een plank vaker gebruiken.

Vraag me ook af of de plank zo wel rook afgeeft?

Testje waardt zou ik zeggen
 
Frits zei:
Vraag me ook af of de plank zo wel rook afgeeft?
Daar had ik dus ook vooral mijn twijfels over... Volgens mij zal het vocht uit je plankje meer verdampen dan dat het plankje gaat branden (en dus roken..)
 
Het zal wel degelijk gaan smeulen als je hem direct doet, alleen de mate waarin vraag ik mij af ;)
 
bestellen en uitproberen Nicky,
En dan verwachten we natuurlijk wel een uitgebreid verslag na je gedegen onderzoek  ;)
 
Ik gebruik me plankje maar 1 keer,vind ik toch wat veiliger.(sappen die vrij komen en zo)
 
Ik gebruik ze ook maar ??n keer, maar dat zijn wel die dunne, ik zie tegenwoordig ook steeds vaker hele dikke, en ook ik vind het niet zo fris dat daar dan een stuk zalm op heeft gelegen, dat blijf je altijd ruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan