BasBQ
Beef en Steak

Caveman style (Cote du Boeuf)

 
 
 

Tom Hendriks

Pitmaster
Berichten
688
Hallo allemaal,

Vandaag een heerlijke steak gemaakt op de CAVEMAN STYLE.... Damn zo heerlijk...
Vanochtend 2 stukken cote du boeuf gehaald bij onze lokale keurslager van ieder 650 gr..
Op kamertemperatuur laten komen, GEEN peper en zout, pas op het einde..
Temp Q op 240 gr (zonder roosters). Zorgen dat de kooltjes goed gloeien en dan een keer wapperen met een stukje karton of iets dergelijks om de losse asdeeltjes te verwijderen.
Nu de stukken vlees direct op de houtskool leggen, 4 minuutjes met deksel dicht, dan omdraaien en weer 3/4 minuutjes. Laten rusten voor 10 minuten  en dan aansnijden... Ondertussen een garnituur gemaakt van rode en gele paprika met peterselie en knoflook...Ohhh als ik er nu aan terug denk: heerlijk, lekker mals en zo gaaf om te maken... Ik had nog net geen holbewonerspakje aan... :D

Zie onderstaande foto's en oordeel zelf:

25oxxr4.jpg


33nx7b5.jpg


2dm9wgo.jpg


2l99a9.jpg


23joa39.jpg


21dooza.jpg


307x0d4.jpg


i1kuo0.jpg


qsmq06.jpg


1zvahw9.jpg


Het was heerlijk en ik hoop dat jullie hebben genoten...!!!














 
Geweldig lekker.
Ik had op Fb voorbij zien komen dat de de kolen fijner maken zodat je een egaler contact hebt met je vlees.
Misschien een idee.
 
Danny77 zei:
Geweldig lekker.
Ik had op Fb voorbij zien komen dat de de kolen fijner maken zodat je een egaler contact hebt met je vlees.
Misschien een idee.

Inderdaad, nu je het zegt. Dat zou wel beter zijn geweest.. Thks voor de tip. Volgende keer ga ik het zeker kleiner maken... Maar ondanks dat waren ze toch super mals en lekker...  :D
 
Ja de garing ziet er perfect uit.
Ik heb hem zelf nog nooit gemaakt maar zag dit voorbij komen dus ik denk ik deel het even.
Zo worden we met zijn allen met de dag beter. :D
 
Danny77 zei:
Ja de garing ziet er perfect uit.
Ik heb hem zelf nog nooit gemaakt maar zag dit voorbij komen dus ik denk ik deel het even.
Zo worden we met zijn allen met de dag beter. :D

Das het mooie van dit forum... Thks man..
Echt een aanrader...
 
Bidle zei:
Ziet er goed uit, maar rechtstreeks op de kolen is toch niet aan mij besteed.

Vanwege mogelijke asresten aan het vlees, of een andere reden?
 
DMM zei:
Me like!  Ugh grunt raaah!  Garing lijkt perfect. ..buitenkant niet bitter?

Garing was perfect. Nee, niet bitter... Heerlijke volle vleesmaak.
Ik had in eerste instantie ook mijn twijfels, ook omdat cote du boeuf niet het goedkoopste vlees is.
En nee, geen asdeeltjes. Die veeg je eraf voordat je het vlees gaat aansnijden...
Het is gewoon echt gaaf om een keer te maken, is toch weer eens iets anders...
Ik ben blij dat ik het een keer heb ervaren.
 
Mooi dit, zeker op zo'n olijfhouten plank. Ik ga het ook maar eens proberen, er ligt nog een cote de boeuf te wachten in de vriezer.
 
structor zei:
Het ziet er goed uit, ik zou geloof ik wel even moeten slikken voordat ik zo'n mooi stukje rechstreeks op de kolen zou gooien....

Geloof me, dat heb ik ook gedaan... Maar ik wilde het perse een keer klaarmaken... Ik ben tevreden en mijn vriendin vond het ook heerlijk... :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan