BasBQ
Beef en Steak

Cassis Can Burger (aka Beer Can Burger)

 
 
 

grillmeister

Kooltjesharker
Berichten
132
Nadat ik er zoveel over heb gelezen, MOEST ik het gewoon zelf proeven.
Vrijdag na mijn werk direct verse ingredi?nten gehaald en alvast de Weber aangestoken en voorbereid voor indirect.
Intussen kon de groenten gesneden en even kort gewokt worden. Als vulling ben ik gegaan voor een uitje, paprika en champignons.

Daarna het gehakt gekruid en een cassis blikje gebruikt voor de vorm, omdat ik dacht dat 350 gram gehakt (voor 2 stuks) misschien te weinig was voor het formaat van een bierblikje  ;). Toen het bakje klaar was, heb ik deze eerst binnen in "bekleed" met een plak cheddar. Voor mijn gevoel zou op deze manier de kaas perfect verdeeld worden en deze oplossing is absoluut een blijvertje!

Daarna de bakjes gevuld met de groenten en afgedekt met een stuk cheddar.
De BBQ heb k op 150 graden gehouden en na een uur was het zo ver: het deksel mocht eraf.

En wauw...wat zagen ze er verrukkelijk uit!
Om toch wat gezonder over te komen had ik intussen de broccoli gekookt en het overschot van de vullen nog even opgebakken.

Zie hieronder het resultaat! Het beviel zo goed, dat we het gisteren nogmaals hebben gedaan met vrienden toen een gepland etentje niet doorging (toen had ik wel een bierblikje gebruikt). De gasten waren laaiend enthousiast  :D
Weer een zeer geslaagde avond dus met lang nagenieten in de tuin incl de sfeer van de Weber openhaard.








Burgers van gisteren (helaas geen after,want ze waren gewoon te snel op  :blush:)

 
Lekker! Maar die groene bloemkool hou maar :D
 
Zo hee. Dat ziet er goed uit. Dat lust ik    :D

Smaakt dat nou anders, cassis can of beer can?  :p
 
Nice!!
 
Zien er goed uit die burgers, en altijd mooi als de gasten laaiend enthousiast zijn.
 
Slimme truc van je met die cheddar. Ga ik lenen van je.
 
Check, cheddar aan de binnenkant.

250 gram met een bierfles gaat ook prima hoor ;)


Maar, ik heb de paprika en champignons er gewoon rauw ingedaan en die zijn na een uur op de Q prima gaar. Dat voorgaren is in mijn ogen niet nodig, met de kleine kanttekening dat ik geen ui gebruik (m'n vrouw haat ui..)
 
Allemaal super bedankt voor de reacties.
Ja die cheddar op deze manier werkt echt super: het blijft allemaal keurig zetten en je krijgt de smaak van de kaas bij iedere hap  :D
En ik wist dat er iets ging komen over die broccoli  ;)

De rauwe vulling zal ik de volgende keer ook proberen.
Scheelt toch weer een extra pan en gedoe

 
Mooi gemaakt hoor!
 
vind deze echt goed gedaan, ga ik zeker ook doen de aankomende weken! :D
 
yessssss dit ziet er errug lekker uit!!!!
ik zeg plaatje verdiend, althans die moeten ze maar eens maken, vind je ook niet?!


B-)
 
Zoooo, das lekker. Dinsdag wanneer we visite krijgen deze maar proberen (heb dan te weinig tijd om een fatty te maken). Goeie tip ook om de binnenzijde te bekleden met cedar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan