BasBQ
Beef en Steak

Canadese Kreeft

Verse Kreeft is superlekker van de BBQ.

Wat hier door een aantal mensen wordt gezegd over het snel doodmaken van een Kreeft:  Kreeft snel doodmaken doe je alleen met een mes, door het mest snel door het kruis op de kop van de Kreeft helemaal door te steken, een kreeft voorkoken heeft dus niets met snel doodmaken te maken.
Ook in de vriezer dood laten vriezen schijnt voor een Kreeft en Vis (koudbloedigen) een pijnlijke dood te zijn, dit schijnt weer niet te gelden voor warmbloedigen.

Ik ga niemand veroordelen hoe ze Kreeft klaar willen maken, maar wil je de Kreeft pijnloos doden, doe dat dan met het mes en niet in kokend water of in de vriezer
 
Sowieso...pijnloos doden...tja.... het blijven levende dieren die toch even de hoek om moeten voor je je tanden erin zet. Dus minimaliseren van lijden is het beste wat je kunt doen.

Maar er zijn ook heel veel lekkere vegetarische dingen, hoor ik wel eens :D

 
BertM zei:
Die zijn heuuul slecht voor je Jeroen, heb ik eens gehoord....
Ok, dan laat ik het los :D
 
El Fumarole zei:
Maar er zijn ook heel veel lekkere vegetarische dingen, hoor ik wel eens :D

Klopt! Maar voor de zekerheid ram ik met een bijl ook altijd direct de kopjes van de asperges af voordat ik ze in het kokend water mik. You never know!
 
Barista zei:
El Fumarole zei:
Maar er zijn ook heel veel lekkere vegetarische dingen, hoor ik wel eens :D

Klopt! Maar voor de zekerheid ram ik met een bijl ook altijd direct de kopjes van de asperges af voordat ik ze in het kokend water mik. You never know!

Heb dat ook met dat gepiep van die broccoli kan daar slecht tegen als je ze doormidden snijd....doe tegenwoordig maar oorkleppen op dan hoor ik het minder... =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan