BasBQ
Beef en Steak

Calorieknallers, wit goud met buikspek!

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
717
Het is inmiddels een tijd geleden sinds ik een verslag heb geschreven van mijn BBQ avonturen, helaas ook niet al te veel van de BBQ gebruik gemaakt, maaarrrrrr.... het gaat weer de goede kant op, het lijkt er op dat ik in ieder geval eenmaal per week de BBQ gebruik.
Vandaag stond er een stuk buikspek op de planning, en dan wel als "Parijs buikspek" volgens het recept van Noskos.
Vanmorgen tijdens het maken van het boodschappenlijstje voor de wekelijkse boodschappen, en dus ook voor het avondeten, besloten om maar meteen mee te doen met de maandelijkse fotowedstrijd. Asperges dus! Ik ben er gek op, en mijn vrouw ook dus overhalen was niet nodig.
De boerderijwinkel in het dorp aangedaan om mooie asperges te scoren, en meteen een doosje eieren natuurlijk.
IMG_20220423_135227.jpg

(Ja geschild, want wat vind ik dat een pokkewerk)
Helaas van het buikspek niet veel foto's gemaakt, wel eentje op het rooster:
IMG_20220423_150444.jpg

Hierna nog ingepakt en doorgegaard tot 89 graden alvorens de satéprikker er soepeltjes doorheen gleed. In totaal een 4.5 uur op het rooster gelegen bij om en nabij de 110 graden.
En dan het witte goud voor het eerst grillen, wel al vaker gedaan met de groene asperges dus ik durfde het wel aan. De BBQ omgebouwd van een snake naar een directe opstelling met de kolenmandjes:
IMG_20220423_162858.jpg

Na een paar minuten zagen ze er mooi uit:
IMG_20220423_164016.jpg

Binnen nog de eitjes gekookt, een hollandaisesaus (uit een zakje) en een kant en klare aardappel gratin klaargemaakt (ja, lui).
Aan tafel dus! Verfrissende Paulaner erbij voor het harde werken 🤪
IMG_20220423_165132.jpg

Even een bordje opgemaakt:
IMG_20220423_165351.jpg

Het was heerlijk! Wel erg veel calorieën 😂
De volgende keer wel iets minder selderijzaad, was nu wat overheersend.
 
Lekker hoor! Die mij maar zo’n kiloknaller. 😋
 
Kom maar door hoor
Mooi gedekte tafel. Had graag aangeschoven
 
Dat ziet er smakelijk uit. Volgende keer de gratin ook van de bbq :p
 
Had het wel gelust 😋,
Smakelijk bordje
 
Ziet er heerlijk uit. En in het weekend mag er toch wel wat gesmokkeld worden met de calorieën? 😉
 
Lekker behalve dat kaas gebeuren
 
Dat is een gouden Combi hoor!
 
Ziet er lekker uit.
Was zo te zien nog plek om aan te schuiven. Alles wat op tafel staat lust ik erg graag. ;)

Ik tel al jaren de calorieën. Alleen die beestjes vermeerderen zich sneller dan ik ze kan tellen....:ROFLMAO:
:ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan