BasBQ
Beef en Steak

C?te de Boeuf - Hoe lang op 100/110 graden?

 
 

St@m

Tondelzoeker
Berichten
12
Hallo,

Mijn schoonouders komen vanavond eten rond 7 uur, nu heb ik vanmorgen een mooi stuk C?te de Boeuf gekocht van 1.3kg. Nog nooit gehad, dus ik ben erg benieuwd.
Slager gaf aan dat low en slow het lekkerste is, maar ik ben vergeten te vragen hoe lang ik ongeveer mag uittrekken om tot een kerntemperatuur te komen van zo'n 48 graden. Is het vergelijkbaar met staartstuk? Dus zo'n anderhalf uur?

Ik zal deze topic uiteraard opleuken met mooie plaatjes als het gelukt is.
 
Ik denk dat het vooral afhankelijk is van de dikte van het vlees. In principe zou 5cm dik vlees binnen een uur moeten lukken indirect 150 en daarna sear in the rear. Misschien 2 uur op 100?Kotdebeuf is (volgens mij) vrij vet en mals en kan prima zonder l&s dus je kunt een beetje stoken als het te lang duurt. Rond het bot gaart volgens mij iets langzamer dan de rest.

Is 48c de eind tempratuur?

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

 
Zoals hierboven al aangegeven is dat lastig te zeggen zo. Ik doe mijn CdB's (meestal tussen de 800 en 1200 gram), indirect bij ca 180 graden tot 45 graden kern. Duurt meestal zo'n 15 tot 20 minuutjes als het vlees niet direct uit de koelkast komt (ik haal ze ca een uur van tevoren uit de koeling en zout een kwartiertje van tevoren met grof zeezout). Daarna gaan ze in de vlammen (kamado op ca 250 graden) tot ca 53 graden kern.  Tijdens de indirecte bereiding kun je nog mooi wat rook toevoegen. 
Dus ik ben er meestal met een half uur wel klaar mee. Opeten niet meegerekend. Dat duurt nog 30 seconden langer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan