BasBQ
Beef en Steak

Butterfly Chicken 🍗

 
 

DvDeurzen

Vuurmaker
Berichten
65
Omdat het hier thuis zo is dat ik eigenlijk de enige ben die van hele kip houd, is dat wel eens moeilijk. Je gaat niet voor jezelf een hele kip garen aan de Q. En hem half ontleden en er pulled chicken van maken dat vind ik ook niet alles. Dus nu had ik dit recept gezien van de butterfly chicken/platte kip/road kill chicken (wat dan ook). Dit leek mij wel een goed idee omdat deze heel makkelijk te halveren is na het garen op de Q. Ik heb deze dan gisteren ook gemaakt en de helft naar mijn vader gebracht om op te eten. Beide zeer tevreden met het resultaat. Persoonlijk blijf ik een kip van het spit toch het lekkerst vinden, maar dit is zeker ook een goed alternatief als je maar alleen bent om te eten.

Natuurlijk de ruggengraat verwijderd en het borstbeen zodat ik hem na garen direct kon halveren. Werkte vrij makkelijk met een goede wildschaar en een scherp mes.

896D8DD6-4FB2-45F4-B5DB-057B97E00190.jpeg

F11D009C-9070-4923-BC48-EC07BC060E42.jpeg

38FBC8F5-0A4D-4657-8B50-3E397B802907.jpeg

63FA4CAC-586C-4D7C-BE13-67E2AE7D003A.jpeg
 
Ziet er goed uit (y) met een beetje oefenen en wat filmpjes kijken op YouTube krijg je de rest van de botten er ook nog uit en kan het hele gezin er van mee eten ;)
 
Ik zou die vrees voor botjes er lekker in houden bij de rest, dan heb jij lekker veel!
 
Kip ziet er goed uit. Daar kan je toch gerust 2 daagjes over doen?
Ik vind dat PulledChicken de volgende dag prima te doen.
 
Mooi kippie zo, en het lijkt of deze een knapperig korstje heeft, thanks voor het delen hoor! 🔥 🔥👍
 
lekker hoor. kip is gewoon heel erg lekker van de bbq
hier zijn het ook niet allemaal grote kluivers, maar de restjes als pulled chicken op een broodje is waanzinnig lekker
 
Mooi kippetje!:love: Ik ben bang dat ik deze nooit ga proeven ivm een rotiserie.. Of brengt dit toch iets extra's?
 
Mooi kippetje!:love: Ik ben bang dat ik deze nooit ga proeven ivm een rotiserie.. Of brengt dit toch iets extra's?
Nee rotiserie is het lekkerst. Ben ik zelf ook voorstander van. Dit heb ik echt alleen maar gedaan omdat hij op deze manier makkelijker te halveren was.
 
Ziet er goed uit! Als je hem liever van het spit hebt kan je hem daarna toch ook met de wildschaar halveren? Ik portioneer de BCC ook altijd met een schaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan