Omdat het hier thuis zo is dat ik eigenlijk de enige ben die van hele kip houd, is dat wel eens moeilijk. Je gaat niet voor jezelf een hele kip garen aan de Q. En hem half ontleden en er pulled chicken van maken dat vind ik ook niet alles. Dus nu had ik dit recept gezien van de butterfly chicken/platte kip/road kill chicken (wat dan ook). Dit leek mij wel een goed idee omdat deze heel makkelijk te halveren is na het garen op de Q. Ik heb deze dan gisteren ook gemaakt en de helft naar mijn vader gebracht om op te eten. Beide zeer tevreden met het resultaat. Persoonlijk blijf ik een kip van het spit toch het lekkerst vinden, maar dit is zeker ook een goed alternatief als je maar alleen bent om te eten.
Natuurlijk de ruggengraat verwijderd en het borstbeen zodat ik hem na garen direct kon halveren. Werkte vrij makkelijk met een goede wildschaar en een scherp mes.
Natuurlijk de ruggengraat verwijderd en het borstbeen zodat ik hem na garen direct kon halveren. Werkte vrij makkelijk met een goede wildschaar en een scherp mes.