BasBQ
Beef en Steak

Burgers

Is de thangzhong ook te gebruiken in desembrood? Het zou ideaal zijn als ik dat wat langer houdbaar kan maken zonder kunstmatige toevoegingen.
 
Is de thangzhong ook te gebruiken in desembrood? Het zou ideaal zijn als ik dat wat langer houdbaar kan maken zonder kunstmatige toevoegingen.
Geen idee, maar herken het probleem. Ik vries meestal het brood in porties in, werkt voor mij het beste
 
Ik ben een beetje verwend (werk bij een fabrikant van bakkerijgrondstoffen en kan iedere lunch gratis vers gebakken brood krijgen) dus ik eet liever geen diepgevroren brood . Maar ik ga het denk ik maar eens proberen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • 20 gram (patent)bloem
  • 100 gram melk
Op het vuur zetten en met een garde doorroeren tot het een dik papje wordt, daarna wegzetten.

Dan het gist activeren:
  • 12 gram verse gist of ongeveer een half zakje gedroogde gist
  • 90 gram handwarme melk
Even mengen en 5 minuten laten staan. Als je gedroogde gist gebruikt hoef je het niet te laten staan.

In een mengkom het volgende bij elkaar brengen:
  • 300 gram bloem
  • theelepel zout
  • 25 gram kristalsuiker
Ik haal niet uit je verhaal wanneer je stap 1, 2 en 3 bij elkaar doet...
Maak je het mengsel van gist en melk apart van het Tangzhong?
De laatste stap (300gr zout eb suiker) mengen dan de rest erbij?
 
Ik haal niet uit je verhaal wanneer je stap 1, 2 en 3 bij elkaar doet...
Maak je het mengsel van gist en melk apart van het Tangzhong?
De laatste stap (300gr zout eb suiker) mengen dan de rest erbij?
Staat precies onder het stuk wat je gequote hebt. Eerst bloemmengsel, dan gistmengsel en dan het papje. Daarna eieren en boter. Heb het echt heel snel uitgeschreven in de volgorde zoals ik het ook voor mezelf opgeschreven heb, dus tikje rommelig. Sorry.
 
Staat precies onder het stuk wat je gequote hebt. Eerst bloemmengsel, dan gistmengsel en dan het papje. Daarna eieren en boter. Heb het echt heel snel uitgeschreven in de volgorde zoals ik het ook voor mezelf opgeschreven heb, dus tikje rommelig. Sorry.
Geen sorry, ik heb het vanmorgen nogmaals gelezen, toen zag ik het. Dus de fout ligt bij mij. Inmiddels ligt het deeg te rusten. Recept was voor die 6 bollen van de foto's hoop ik?
 
Geen sorry, ik heb het vanmorgen nogmaals gelezen, toen zag ik het. Dus de fout ligt bij mij. Inmiddels ligt het deeg te rusten. Recept was voor die 6 bollen van de foto's hoop ik?
Yes, 6 bollen. Het zijn dan redelijk gemiddeld formaat broodjes.
 
Geen idee eerlijk gezegd! Als je het probeert hoor ik graag hoe het bevalt.

Ik wil het zeker gaan proberen. Ik denk dat ik er dan wel een verslagje van maak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yes, 6 bollen. Het zijn dan redelijk gemiddeld formaat broodjes.

Broodjes waren gelukt, thanx voor het delen van je recept. Deze wordt zeker vaker gemaakt!
 
Ik heb al veel verschillende recepten geprobeerd en de meesten resulteren in een veel te natte pap die nooit mooi in een balvorm te krijgen is. Wellicht doe ik bij alle recepten iets mis natuurlijk ;) Gisteren tijdens het browsen op youtube kwam ik dit recept tegen:

Die lijkt heel sterk op het recept dat jij omschrijft Jaap. De perfectionist in mij moest het proberen. Het resultaat is echt fijn! Het deeg is met ingevette handen goed te bewerken en het resultaat is prachtig. Volgens mij heb ik m'n nieuwe favoriete recept gevonden

20200510_190834.jpg
 
Nu wil ik die broodjes ook gaan maken. Krijg na het zien van al die burgers enorm Hamburger drang
 
Ik heb al veel verschillende recepten geprobeerd en de meesten resulteren in een veel te natte pap die nooit mooi in een balvorm te krijgen is. Wellicht doe ik bij alle recepten iets mis natuurlijk ;) Gisteren tijdens het browsen op youtube kwam ik dit recept tegen:

Die lijkt heel sterk op het recept dat jij omschrijft Jaap. De perfectionist in mij moest het proberen. Het resultaat is echt fijn! Het deeg is met ingevette handen goed te bewerken en het resultaat is prachtig. Volgens mij heb ik m'n nieuwe favoriete recept gevonden

Bekijk bijlage 1377
Yes, die was onderdeel van mijn probeersels alleen de verhoudingen in dat recept leken niet helemaal te kloppen, heb een soort combi gevonden tussen zijn recept en mijn eigen oude recept dat ik altijd gebruikte (maar iets te droog werd). Daarom probeer ik notities te maken.

Ze zien er goed gelukt uit, hoe smaakten ze?
 
Ik vind de broodjes erg luchtig en smaakvol. Goed gelukt voor de eerste poging. Wat vond jij niet fijn aan de broodjes zoals hij ze maakt?
 
Ik vind de broodjes erg luchtig en smaakvol. Goed gelukt voor de eerste poging. Wat vond jij niet fijn aan de broodjes zoals hij ze maakt?
Bij mij pakte het deeg niet, ik vermoed na mijn laatste poging dat zijn eieren veel kleiner waren dan de mijne maar dat is altijd lastig als je ei per stuk gebruikt (ik heb de laatste keer niet gewogen, ga ik de volgende keer wel doen). Bovendien vond ik dat er te veel suiker in zat.

Als ik moet kiezen, kies ik het recept van Noskos en dan evt. met de tangzhong omdat ik dat tegenwoordig eigenlijk altijd gebruik voor "zacht spul" (de conversie is vrij makkelijk te doen).
 
dit ga ik ook eens proberen. lijkt me heerlijk! lekker op een zondag ochtend maken om tijdens de middag op te eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan