BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken (in aanbouw)

 
 

Kaspa

Kooltjesharker
Berichten
127
Hoi allen,

Al enige tijd ben ik bezig met de bouw van mijn eigen buitenkeuken. Bij verhuizing naar naar ons huidige huis was ik nog helemaal niet bezig met buiten koken en hier is de tuin dan ook niet echt op ingericht. Inmiddels kook ik meerdere keren per week buiten (zomer en winter) en moest er ook een fatsoenlijke buitenkeuken komen.
Vanwege de prijzen van die dingen (en mijn eisen en wensen pakket) besloten zelf iets te bouwen. Ik heb 2 linker handen en weinig geduld dus het was een flinke beproeving. Gelukkig wat ondersteuning van mn zwager en een vriend en wordt het eindresultaat zeker naar wens en vermogen.
Voor nu heb ik een meubel voor mijn Primo Large en een meubel voor de vuurschaal met bakplaat.
Ze moeten nog afgewerkt worden overigens. Ik heb nu een tijdelijk blad er op gemaakt maar overweeg of een betonnen blad te laten maken of keramiek. Dat laatste heeft optisch de voorkeur maar sta open voor suggesties.

Had het beter en netter gekund? Zeker! Maar ik ben tevreden en daar gaat het om. Vraagje voor de afwerking. Ik werk het af met eiken houten veilingdelen. Hoe kan ik deze het beste behandelen? Het liefst dat ze zo min mogelijk verweren. Ik vind juist de tekening van het hout zo mooi.
Omdat kosten nog moeite zijn gespaard gaat het me om het beste product om tot dit resultaat te komen. Prijs is hierin van ondergeschikt belang. Zakelijk aanschaffen is mogelijk (dus bij een verfspeciaalzaak ofzo).

Oja, de meubelen komen niet onder een overkapping. Enerzijds omdat we hiervoor (een deel) van de tuin moeten omgooien en deels omdat ik ook het liefst helemaal buiten sta. Ik ga nog wel iets van een (schaduw) doek knutselen om wat zon/regen tegen te kunnen houden. Mogelijk komt er tzt wel een overkapping maar heeft niet de prioriteit.


Bijgevoegd wat foto's:

12eb61da-a557-4d22-b277-a083394c975c.jpeg

44db33e7-54ca-47b2-94c9-0b0912ff7c58.jpeg

d01c12a3-fc9c-478c-8127-0b4a3d26679d.jpeg

IMG_0338.jpeg

IMG_0661.jpeg

IMG_1285.jpeg

IMG_1289.jpeg
 
Mooi hoor, ziet er prof uit.
 
Mooi gemaakt. Je bent bij deze geroyeerd als lid van de vereniging van dubbel linkshandigen.
 
Dat ziet er heel netjes uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan