BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken en laungebank

ziet er goed ujit, ik ben ook naar zo iets op zoek om te maken. thx voor een extra idee voor mijn buietnkeuken
 
Hoe zit het met de warmte onder de ketel? Heb je het hout naast de grey wash nog speciaal behandeld ivm de hitte?
 
onder de ketel is ruimte zat. de Q heb ik hangen in beugels en rondom is tie 1 cm vrij. het hout verder niet behandeld. gisteren de eerste sessie gehad en geen enkel probleem. eigenlijk verwacht ik dat ook niet. tijdens gebruik zet ik het deurtje wel op een kier. ook bij andere eigenlijk nooit vernomen dat dingen verbranden.

johan
 
Top! veel plezier met Q'en.
 
Erg mooi gemaakt Johan!
 
Mooie keuken! en nu 365 dagen aan de grill ;-)
 
Daar kunnen buurman en buurman nog wat van leren. Mooi hoor !
 
Heel mooi, Ik kijk altijd jaloers naar dit soort dingen met mijn 2 linkerhanden  :(
 
Zo die is mooi! Zit al weken te denken wat voor afdak en tafel er moet komen en dit is wel een top idee. Staat niet direct voor 10 jaar vast ook :)
 
jerome zei:
Hallo, Ziet er zeker goed uit!

orvis zei:
De Q heb ik hangen in beugels en rondom is tie 1 cm vrij.

Kan je laten zien en uitleggen hoe je dat hebt gedaan, wat voor beugels heb je ervoor gebruikt en hoe zitten ze aan de BBQ vast?

Alvast bedankt.

Greetz, Jerome

+1 en als het kan... met foto's
 
Wow, dit kan wel eens de basis worden voor de betere versie van mijn tafel, het idee met de achterwand en het dak is top en helemaal wat ik in gedachten heb.
Ik ben ook wel geinteresseerd in foto's van de beugels en de bevestiging van de mastertouch.
 
heel erg bedankt allemaal, ik krijg er onderhand een kleur van  :blush: ik zal morgen even wat plaatjes schieten hoe de Q hangt, maar het is echt heel simpel.
ik heb de Q op de kop op het blad gelegd en 1 cm ruimer uitgezaagd, daarna de Q gepositioneerd met 2 balkjes en lijmtangen, dan net zolang afstellen tot ie waterpas en op de goede hoogte hangt. voor de beugels heb ik die genomen die ze voor hout gebruiken, zgn hoekbeugels die op de juiste hoogte afgeslepen en onder het blad gemonteerd met schroeven zo dat de rand van Q er precies overheen valt. op deze manier ligt ie muurvast en kan niet meer verschuiven. maar is er ook weer makkelijk uit te halen om mee te nemen of grondig schoon te maken.

foto's volgen morgen.

johan
 
bij deze de foto's van hoe Q hangt, hoop dat het duidelijker is zo? :-S













als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

johan
 
Terug
Bovenaan Onderaan