BasBQ
Beef en Steak

buikspek roken en drogen

Ik denk dat dat niet zo'n goed idee is. De buitenkant moet namelijk niet te dood worden. Lees dicht slaan. Het vocht aan de binnenkant kan er dan niet meer uit

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
2Bushy zei:
Ik denk dat dat niet zo'n goed idee is. De buitenkant moet namelijk niet te dood worden. Lees dicht slaan. Het vocht aan de binnenkant kan er dan niet meer uit

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Dood = droog
Joop130 zei:
Even een vraagje , het drogen is rijpen van het vlees, kan je dit proces positief be?nvloeden door een start te maken met een voedseldroger?

zo ja , welke tijd en is dit een aanrader ?

gebruik met visroken ook mijn voedsel droger om voor het roken te drogen , maar hier zou het achteraf ook kunnen.

Ben nieuwsgierig

Joop


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
Tevens moet volgens mij de buitenkant niet te droog zijn omdat anders de rook niet goed "pakt" op het vlees. Kan me vergissen natuurlijk...
 
5c54620eb769a2c6e37fd2f632c5ace6.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er mooi uit
 
eb1e776308988b7da8e25fadda907a6d.jpg
en nog even de gerookte varkenshaas testen! De bavette op de achtergrond heeft 3 weken in de pekel gedroogd en is in een loeihete pan heel kort dicht geschroeid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wooohooooo, je hebt het volgehouden Erik <:p :D
Lekker h?. (dat was het wachten wel waard lijkt mij)

Mac
 
Varkenshaasje is iets te zout geworden, bavette perfect en ook het spek is top! Prima als snack rauw maar ook uitgebakken een traktatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker Erik  B-)
Tegen dat het hard gaat, is maar 1 remedie...........snel nieuwe maken  :D

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan