Eigenlijk zegt de titel al alles! Een mooi stuk buikspek van iets meer als 2 kg op vrijdagavond al in een rub gezet. Die even een nachtje in de koelkast laten wachten. Zaterdag rond een uur of 11 de bbq aangestoken en zodra die mooi op temperatuur was een blokje kersenhout en appelhout erbij de de buikspek op het rooster. De temperatuur bleef mooi stabiel tussen 115 en 120 graden.
Na een uur of 3 lekker in de rook zag het er al heel smakelijk uit!
Onder tussen begonnen met het maken van een bbq-mosterd saus. Receptje hiervoor ergens op het internet gevonden.
Ik wilde een kern temperatuur rond de 80 graden halen, dus het moet nog wel even. Een uurtje of wat later was de temp rond de 78 graden, toen nog even gelakt met een bbq sausje voor de smaak en glans.
En toen... klaar! 2 mooie stukken heerlijke pork belly! Even een half uurtje laten rusten en daarna mooie plakken gesneden en nog even van een mooi gril streepje voorzien. Daarna op een broodje met de mosterd-bbq saus en sla. Heerlijk!
We hebben er met 4 volwassenen en 2 kids van gegeten, er bleef een klein stuk over, die is vandaag opgegaan bij een bord patat.
Foto's spreken dan voor zich:
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Na een uur of 3 lekker in de rook zag het er al heel smakelijk uit!
Onder tussen begonnen met het maken van een bbq-mosterd saus. Receptje hiervoor ergens op het internet gevonden.
Ik wilde een kern temperatuur rond de 80 graden halen, dus het moet nog wel even. Een uurtje of wat later was de temp rond de 78 graden, toen nog even gelakt met een bbq sausje voor de smaak en glans.
En toen... klaar! 2 mooie stukken heerlijke pork belly! Even een half uurtje laten rusten en daarna mooie plakken gesneden en nog even van een mooi gril streepje voorzien. Daarna op een broodje met de mosterd-bbq saus en sla. Heerlijk!
We hebben er met 4 volwassenen en 2 kids van gegeten, er bleef een klein stuk over, die is vandaag opgegaan bij een bord patat.
Foto's spreken dan voor zich:

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk