Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Betekent dat dat je hem onafgedekt in de koelkast hebt gezet?homemade babi pangang saus gemaakt , (blijft de lekkerste) het buikspek een nachtje in de koelkast, op een schaal laten drogen.
Vetrkant ingesneden buikspek ingesmeerd met rijstazijn.
Alle droge ingredienten gemengd en daarmee het vlees aan beide kanten mee ingerubd.
Ja, in een bakje, zie foto (wit bakje)Betekent dat dat je hem onafgedekt in de koelkast hebt gezet?
Lijkt me heerlijk! Nog wel een vraag: is het idee dat het buikspek eerst wordt ingesneden en daarna zonder de rub in de koelkast wordt gezet? Of moet het vlees inclusief de rub met de ingesneden vetkant naar boven, in de koelkast worden geplaatst? Dit is voor mij een beetje onduidelijk (maar ik verwacht het laatste).
Iberico buikspek is veeeeel te vet.Vandaag proberen te maken volgens recept, maar met tegenvallende resultaten. Het zal waarschijnlijk aan het vlees liggen. Had een stuk buikspek van het iberico varken. Zonder zwoerd, maar er zat een flinke vetlaag op. Na bereiding was de halve dikte van het vlees vet, met als gevolg dat je dus alleen maar vet proefde. Wat voor buikspek gebruiken jullie? Ik heb mijn bereiding helaas weg moeten gooien, hopelijk een volgende keer meer succes
Bedankt voor je reactie, ik ga het gewoon snel nog een keer proberen met een ander stuk buikspek. Wat kun je wel lekker maken van iberico buikspek? Heb nog een stuk in de vriezer liggen….Iberico buikspek is veeeeel te vet.
Veel onderdelen van het Iberico varken zijn zalig maar het buikspek is in het algemeen heel erg veel vet met weinig vlees en niet geschikt voor dit soort bereidingen. Zie ook onderstaande link naar een ander topic
Iberico Ribs Sligro: Any Good?
Hoi allemaal, Mijn vriezer begint aardig leeg te raken en moet dus binnenkort aangevuld worden. Nu zag ik dat ze ook Iberico Ribs hadden bij de Sligro. Heeft iemand deze al geprobeerd? En is er een verschil tussen deze ribs en bijvoorbeeld die van BBQuality? Sligro kost namelijk €8/kg bij...www.bbqgenootschap.nl
Larderen, barderen, pikeren.Bedankt voor je reactie, ik ga het gewoon snel nog een keer proberen met een ander stuk buikspek. Wat kun je wel lekker maken van iberico buikspek? Heb nog een stuk in de vriezer liggen….
Bedankt voor je reactie, ik ga het gewoon snel nog een keer proberen met een ander stuk buikspek. Wat kun je wel lekker maken van iberico buikspek? Heb nog een stuk in de vriezer liggenIberico buikspek is veeeeel te vet.
Veel onderdelen van het Iberico varken zijn zalig maar het buikspek is in het algemeen heel erg veel vet met weinig vlees en niet geschikt voor dit soort bereidingen. Zie ook onderstaande link naar een ander topic
Iberico Ribs Sligro: Any Good?
Hoi allemaal, Mijn vriezer begint aardig leeg te raken en moet dus binnenkort aangevuld worden. Nu zag ik dat ze ook Iberico Ribs hadden bij de Sligro. Heeft iemand deze al geprobeerd? En is er een verschil tussen deze ribs en bijvoorbeeld die van BBQuality? Sligro kost namelijk €8/kg bij...www.bbqgenootschap.nl
bedankt voor de suggestie!Wat zonde van het stuk vlees @bjozee
Als idee voor het 2e stuk spek.. misschien kan je het overgrote deel van het vet wegsnijden en dan een rol maken -naar het idee van een porchetta - met een en ander aan lekkers er in en dat langzaam garen ? dan kan je er tenminste nog iets mee.
Ik hoop dat een 2e keer wel lukt.
Je kan altijd nog het vet gebruiken om te vermalen in je gehakt of worsten? in plaats van kinnebak zeg maar..Wat kun je wel lekker maken van iberico buikspek? Heb nog een stuk in de vriezer liggen….