BasBQ
Beef en Steak

Buikribben

Ziet er weer erg goed uit Piet. Krijg er zowaar trek in. :p
 
Mooie ribben ze zien er goed uit eigenlijk zeg je het had 3-3-2 manier moeten zijn?
 
zo zie je maar dat de enen rib toch de ander niet is, deze ga je niet weer bestellen?
 
@ Riona en Leo;

Waarschijnlijk was 3,5-2,5-1 of 3-3-1 de beste methode voor het andere rack geweest. Ik vond er qua smaak weinig verschil tussen zitten met baby backs, de structuur was wel anders, wat vetter, beetje pulled pork achtig zeg maar.

Ik ga ze vast wel vaker maken maar ik denk dat baby backs toch de favoriet blijven hier.
 
Erg mooie foto's weer Piet!

Ik vind ribben waar de botjes uitvallen te gaar en voor wedstrijden is dat ook te ver door. Die andere was minder mals, hoe bedoel je dat? Als je een hapje uit het vlees kunt nemen en de rest blijft zitten, dus je krijgt een mooi rondje, dan is het voor wedstrijden perfect.

 
mooi, leuke discussie ook over mals en gaar, maar als puntje bij paaltje komt eet ik ze liever zelf op, dan dat ik ze aan een jurylid geef  ;)
 
@ Dennis,

Ik kook voor mezelf en niet voor een jury en ik wil m'n ribben zacht ;). Ik snap dat dat niet de norm is, maar dat is m'n persoonlijke afwijking zullen we maar zeggen. Nou was de ene gare inderdaad wel een beetje doorgeschoten.

Bij de andere was de gaarheid niet helemaal constant, de dunnere stukken waren meer zoals ik vermoed dat wedstrijdribben zouden moeten zijn. Ik heb hier geen problemen mee maar de dikkere stukken kwamen niet goed van het bot los en waren hier en daar echt taai, teveel niet omgezet bindweefsel.

Het was beter geweest als de ribben meer uniform van grootte geweest waren. Volgende keer zal ik hier beter op letten en als dat nodig is de dikkere eerder op de smoker leggen dan de kleine. Zo blijven we leren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan