BasBQ
Beef en Steak

Buikribben voor het eerst

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.096
Na alle verhalen over buikribben en babybackribs gelezen te hebben een paar buikribben besteld.
Het recept van Noskos Classic Ribs gevolgd.

Man, wat zien die ribben er indrukwekkend uit. waar nodig wel getrimd (kraakbeen e.d. verwijderd)

De voorbereiding:


Ribben gehalveerd anders past het niet  :D

ja, ik weet het, wsm is nog schoon  ;)

Lekker roken met beuken:


Na een paar uurtjes nog wat groot uitgevallen moinkballs erbij:


Klaar:

Wat een heerlijke berg vlees  :p

Op het bordje:


De smaak was helemaal goed. Had er een aantal wat pittiger gemaakt met van die kleine gedroogde pepertjes, gemalen (ben even de naam kwijt, ook te koop in de toko) en dat beviel goed.
Ze waren alleen een beetje droog. Raar, want al eerder op dezelfde wijze babybacks gemaakt en die waren sappig.
Zou het komen omdat buikribben al droger van zichzelf zijn?

Ach, ze waren erg lekker en een goede reden om het volgende keer nog eens te proberen.  :D
Misschien dan deze toch maar inpakken in de folie?

Bedankt voor het kijken.
 
Had ik zeker wel willen proeven ;)
 
Buikribben is wat we altijd (lees: om de 2-3 dagen) aten in Zuid Afrika. Heerlijk! Aangezien we toen altijd high en fast braaiden waren ze altijd droger dan de standaard baby back ribs maar man, wat waren ze lekker! Binnenkort hier ook maar eens doen!
 
Ik weet niet wat ik lekkerder vind, baby backs of buikribben, maar buikribben is wel lekker schransen :)
 
Mooie ribbels!
De volgende keer 3-2-1 methode toepassen bij buikribben, en zeker niet nalaten om foto's te delen  :)
 
Ceriel zei:
Mooie ribbels!
De volgende keer 3-2-1 methode toepassen bij buikribben, en zeker niet nalaten om foto's te delen  :)

thnx.

Ga ik eens proberen. Kijken of ze dan minder droog zijn, want ze zijn wel erg lekker.  :D
 
Da's een heel mooi maaltje Rick... wat at de rest? ;)

Wat een schitterende nieuwe smoker zeg... 47-er?
 
Havenmeester zei:
Wat was je gemiddelde temperatuur? Waren het verse ribbels? Ziet er verder top uit!

Gemiddeld netjes 110 aan kunnen houden.
Ribbels kwamen van B&S.
 
Sander72 zei:
Da's een heel mooi maaltje Rick... wat at de rest? ;)

Wat een schitterende nieuwe smoker zeg... 47-er?

Dank je.
Wat de rest at? Mijn dochter van 9 hielp me met de ribbels (en dat doet ze goed  :D)
Vrouwlief stortte zich op de moinkballs, maar kon het niet nalaten ff een ribje te proeven.

Gelukkig genoeg over voor opa en oma, want die roepen al een tijd: "geef ons ook eens wat !!!"
(komt iedereen hier wel bekend voor denk ik  ;)    )

Yep, 47-er. Top apparaat!
 
lekker man!
Krijg al trek hahahaha


B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan