Morgen op bevrijdingsdag krijgen we visite dus de Q moet aan! Wij zijn vandaag terug gekomen van vakantie en had snel vlees nodig, dus vanaf de vakantiebestemming (Cochem Duitsland) vlees online besteld bij BBQuality en aangegeven dat ik het op zou halen (lag redelijk op de route). Uiteindelijk een BBQuality Rib besteld van 1,4 kg en een Picanha van 1,3 kg.
Ik was er helemaal vanuit gegaan dat het baby back ribs waren maar het bleek dus een enkele buikrib van bijna 1,7 kilo te zijn :blush: .
Rib uit de verpakking
Vlies verwijderd
Rib gewassen en de vleeszijde geinjecteerd met een mix van appelsap en worchestershire saus (9 op 1 ongeveer). Was te bang voor een droge rib.
Rib in de rub gezet (BBQ Crew All Purpose rub)
Plan voor morgen, 3-2-1 methode (ik denk dat deze rib best de 3 uur in de smoker mag hebben). Bij inpakken gebruik maken van witte boter, bastardsuiker, appelsap en honing. Aflakken met een mix van Blues Hog BBQ saus en honing.
Ik was er helemaal vanuit gegaan dat het baby back ribs waren maar het bleek dus een enkele buikrib van bijna 1,7 kilo te zijn :blush: .

Rib uit de verpakking

Vlies verwijderd

Rib gewassen en de vleeszijde geinjecteerd met een mix van appelsap en worchestershire saus (9 op 1 ongeveer). Was te bang voor een droge rib.
Rib in de rub gezet (BBQ Crew All Purpose rub)

Plan voor morgen, 3-2-1 methode (ik denk dat deze rib best de 3 uur in de smoker mag hebben). Bij inpakken gebruik maken van witte boter, bastardsuiker, appelsap en honing. Aflakken met een mix van Blues Hog BBQ saus en honing.