BasBQ
Beef en Steak

Broodje gerookte zalm filet

 
 

Freek92

Vuurmaker
Berichten
90
Hoi hoi,
Vandaag had ik trek in een stukje vis. En laat het nu net een tijd geleden zijn dat ik zalm heb gemaakt. Maar het moet ook een eenvoudig gerecht worden aangezien ik alleen was.  Broodje zalm van de plank, dat gaat hem worden.
Eerst insmeren met wat mosterd, bruine basterd suiker en wat paprika poeder. Ook de vertrouwde citroen schijven komen erop.
4f36904d186b861d000ce8cb10fe4a46.jpg


Ondertussen de WGA van stal gehaald, een aangestoken. Het geweekte plankje alvast voorverwarmen.
ca7f900275442fcb68335a4a1d0d1bcd.jpg


Vervolgens het voer klaargemaakt wat ik erbij ga eten. Een zoetzure komkommer en een yoghurt saus met (verse) kruiden.
99b26c1378db870db493f8441cd32457.jpg


Had er al helemaal trek in! Maar eerst tijd voor een drankje, goed drinken met dit weer. Tuin ruikt al lekker naar het cederhout.
29248b39c8cb20cdbc669269e6faa5c9.jpg


Ik denk dat de zalm na een minuut of 40 de kerntemperatuur van 55 graden had aangetikt. Voor mij de perfecte temperatuur. Snel eraf halen.
bd65a5969161fe85920de27cb1654204.jpg


Het broodje nog even kort grillen, en vervolgens de opmaak. Het oog wil ook wat. Er zat ook nog wat verse spinazie (uit eigen tuin) tussen voor de vitamines.
988cabc00f09338bd0bbea2e9a9ce1dc.jpg


En het eindresultaat mag er zijn, wat een plaatje. Helaas een dag te laat voor de wedstrijd dacht ik zojuist.

e8b9ffab3467364ef78b77bfe72e2705.jpg


Was heerlijk, en de juiste garing. De zoete zalm, zure komkommer, echt een lekkere combinatie.


Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
 
Mmmm, lekker en mooi gepresenteerd.
 
Lijkt me lekker ;)
 
Broodje zalm van de plank. Klinkt goed. Zou ik niet afslaan iig
Heb je er nog zout en peper op gedaan? Vind ik altijd wel lekker. De mix van zout en zoet.
 
@bram klopt uiteraard een beetje zout en peper, maar die heb ik er pas op gedaan toen ik het broodje ging opdekken.
 
Dat is toch wel een lekker broodje zalm mooi gemaakt  :)
 
Mooie smakelijke presentatie, jammer voor je dat het inzend termijn voor de foto van de maand al voorbij is. ;)
 
Lekker zo'n broodje zalm. Een verantwoorde lunch.
 
Wauw, dit is een heerlijk broodje geworden :) toch maar snel eens zalm met mosterd en bruine suiker gaan proberen.
 
Echt leuk om die WGA zo gebruikt te zien worden, blijven leuke dingen.
Ik moet ook meer met mijn smokey joe gaan doen..

Smakelijk hoor, jammer dat je een dag te laat was voor de foto wedstrijd want dit had best wat stemmen opgeleverd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan