Tja, in welk gedeelte zet je iets wat je zowel met Kip, als met Zalm maakt?
De foto's zijn van de kip, maar wil dus zeker adviseren dit ook met Zalm te proberen.
Mijn vriendin eet hem met zalm, ik liever met kip.
Het recept is door mijn vriendin bedacht, we eten hem normaal van de grillpan/plaat maar wilde het eens van de Q proberen.
Uiteraard is dit lekkerder, maar dat hoef ik hier niet uit te leggen.
Ingredi?nten (2pers):
- 2x Ciabatta (afbak broodjes)
- 2x Kipfilet / 2x Zalm filet / 1x Kip en 1x Zalm
- Rucola
- Avocado
- Tomaat
- Rode ui
- Mayonaise
- Limoensap
1. Fire up the Q!
Gezien ik alleen een directe grill nodig heb, heb ik de Smokey Joe weer eens gepakt.
Ik hoefde hierdoor wat minder briketten te gebruiken maar maakte toch een indirecte zone om ingredienten die te hard gaan even op zij te kunnen leggen.
2. Voor het sausje schep je mayonaise in een kommetje, knijp er een goede hoeveelheid limoensap in (naar smaak) en maak het af met een beetje zout en peper en mix alles goed door elkaar
Mocht je hier niet zo comfortabel mee zijn, ik kies zelf graag voor 3 eetlepels mayo, en 2 eetlepels limoensap.
3. Snijd de tomaat en rode ui in dunne plakjes (eet makkelijker).
4. Maak 4 partjes van de avocado, dan kan je dit pit er makkelijk uit pakken.
5. Snijd de broodjes door de helft en smeer de gesneden kanten in met wat olijf olie.
6. De zalm pakken we altijd in voor makkelijker grillen, de kip smeren we in met wat olijf olie.
6. Grill de broodjes zodat ze een mooie krokante binnenkant hebben.
Broodjes grill je, zodat de saus en andere sappen in je sandwich je broodje niet klef maken.
7. Grill kort de avocado.
8. Leg 2 stuks avocado op de onderkant van je broodje en prak hem kapot met je vork zodat er een mooie spread onstaat (herhaal dit voor het andere broodje).
9. Grill je kip en/of zalm.
10. Verspreid de gesnipperde ui over je avocado.
11. Leg daar overheen je tomaten plakjes, en bestrooi met wat zout.
12. Zodra je kip of zalm gaar is, haal hem van de Q af.
Ik zelf vind het prettig om wat stukjes te snijden van mijn kip, een zalm kan je bijvoorbeeld ook wat breken.
13. Leg de kip of zalm op je broodje en top hem af met saus en rucola.
Je kan er ook voor kiezen om de saus op de andere kant van het broodje te doen, maar dit zag er leuker uit voor de foto

14. Deksel erop, en niet te lang wachten met eten!
15. Erachter komen dat je de servetjes weer eens bent vergeten te pakken, wat het is ALTIJD KNOEIEN.
Geniet er van!
Laatst bewerkt: