Beef en Steak

Broodje Buikspek (Brisket Stijl)

RuwePit

Vuurmaker
Afgelopen zaterdag aan de slag gegaan met een Broodje Buikspek Brisket Stijl.

Op dinsdag had ik de buikspek al in een brine gelegd en iedere dag 2x omgedraaid.
Vrijdagavond lekker in de TX Brisket rub van Killer Hogs en een nachtje onafgedekt in de koelkast gelegd.

Zaterdagochtend de Bastard aangestoken tot 110 graden. Mix van appel- en kersenrookhout en de buikspek (met de vetkant naar boven) er op.
De deksel twee keer kort geopend om te controleren of er geen vet bovenop de buikspek bleef liggen.

1790244186345.jpeg

Ik heb de stall lekker uitgezeten en na 7,5 uur was de buikspek op een kerntemperatuur van 90 graden.

Eraf gehaald en een klein uurtje rusten onder de aluminiumfolie.

1790244234211.jpeg

Ondertussen ciabatta's afgebakken, opengesneden en kort geroosterd op de afkoelende kamado.

1790244286003.jpeg

Beetje bbq-saus onderop, rucola, wortel, dikke plak buikspek en nog een klein beetje bbq-saus.

Het resultaat was fantastisch en raad ik zeker aan!

1790244317545.jpeg

Het overgebleven vlees heeft niet erg lang in de koelkast gelegen; het had een grote aantrekkingskracht op de pubers in huis....

Misschien heeft iemand nog een tip waarmee ik het broodje nog meer kan opmaken?

Lekker broodje! Had ik zeker gelust! Begrijp die pubers wel.

Wat opmaak betreft variaties met:
  • Meer buikspek?
  • Augurk.
  • Kimchi / zuurkool.
  • Coleslaw.
  • Saus: Kewpie mayonaise?

Wauw dat is een mooi stuk buikspek geworden :love:
Ik zeg, ga voor een broodje Banh mi thit dat is zo fantastisch lekker 🥰 is voor mij naast een BLT sandwich het lekkerste broodje wat er is!!
Hier het recept zoals wij het altijd maken, alleen kan het vlees wel eens verschillen, is maar net waar we trek in hebben 😜

Terug
Bovenaan Onderaan