Voor de wedstrijd in Twiske moeten we, in de categorie rundvlees, brisket maken. Brisket is de puntborst van het rund. Een hele brisket wordt een packer genoemd en bestaat uit twee spieren, de point en de flat. Die twee spieren lopen niet in dezelfde richting en garen ook niet hetzelfde. Daarbij is het een echt stuk vlees dat veel werkt dus erg taai is. Low en slow is dus de manier om dit te bereiden.
Tijdens het Bootcamp bij Beef & Steak een brisket meegenomen, het is geen volledige,ik denk zelf dat ik de flat heb. Nog even op de site gekeken bij Beef & Steak, het is de point. Het stuk dat ik heb is tussen de 2,5 en 3 kilo.
Ik ben van plan om morgen om 7 uur te beginnen, en hoop dan rond het avondeten klaar te zijn. Hij gaat de WSM in en bij 160?F gaat hij in de folie, de zogenaamde Texas Crutch en dan mag hij doorgaren tot hij klaar is.
Wordt vervolgt...
Tijdens het Bootcamp bij Beef & Steak een brisket meegenomen, het is geen volledige,
Ik ben van plan om morgen om 7 uur te beginnen, en hoop dan rond het avondeten klaar te zijn. Hij gaat de WSM in en bij 160?F gaat hij in de folie, de zogenaamde Texas Crutch en dan mag hij doorgaren tot hij klaar is.

Wordt vervolgt...