BasBQ
Beef en Steak

Brisket, waar haal ik de beste prijs/kwaliteit vandaan?

De briskit die ik vorige week heb gemaakt kwam ook van Inamood, ik had er ook 2 besteld en kreeg een Choice en een Prime . Die ik vorige week had bereid was een Choice en die was prima. Als je het voor eerst gaat maken en je je een beetje inleest en liefde insteekt komt dat allemaal goed BigDutch

Dankjewel! Ik heb er ook net een van inamood bestelt. Mocht het allemaal goed gaan en bovenal LEKKER zijn dan kan ik altijd opschalen naar een groter “beter” stuk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Trouwens van BBQuality zijn alle briskets “choice”. Heb het even gevraagd aan ze. €212.- is dan wel aan de erg dure kant vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat zijn toch geen normale prijzen? Ca €28 per kilo voor een brisket. Vroeger was dat soepvlees.
 
Dat zijn toch geen normale prijzen? Ca €28 per kilo voor een brisket. Vroeger was dat soepvlees.

Helemaal mee eens. Ze zullen vast mooie redenen verzinnen maar ik vind het echt te veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Ener
Ik heb z’n naam er afgeknipt, die stond er wel bij hoor. Ik snap het helemaal, soms heb je gewoon pech. Maar die pech probeer ik wel te vermijden met de aankoop van een stuk vlees van 100-200 euro, vandaar mn zoekslag en deze post op het forum :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pfffft 200 euro? ik weet nog dat ik m'n brisket hebt gemaakt, jaaaaren geleden... was overigens goed gelukt stuk vlees was toen iets van 65 euro. Echt niet meer leuk die prijzen.
 
En toch he?
3 tientjes de kilo voor een mooi stuk vlees is eigenlijk helemaal niet duur.
Gemiddeld tournedootje ligt al gauw op 60-80 euro de kilo....
 
Vraag en aanbod kwestie. De vraag in China drijft de prijs op. Kuddes zijn ingekrompen met Covid omdat er geen afzetmarkt was. Dan gaat de prijs omhoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
En toch he?
3 tientjes de kilo voor een mooi stuk vlees is eigenlijk helemaal niet duur.
Gemiddeld tournedootje ligt al gauw op 60-80 euro de kilo....
Dat is wel een minder stuk vlees vergelijken met één van de meest malse stukjes vlees.

Gehakt is voor een kilo ook veel goedkoper.

Maar is kwestie van vraag en aanbod. Kreeft was vroeger de kakkerlak van de zee. Gevangenen kregen het elke dag te eten omdat het zo goedkoop was. Toen kwam er zelfs een wet die verbood gevangenen elke dag kreeft te voeren. Nu is kreeft een luxe.
 
Dat is wel een minder stuk vlees vergelijken met één van de meest malse stukjes vlees.

Gehakt is voor een kilo ook veel goedkoper.

Maar is kwestie van vraag en aanbod. Kreeft was vroeger de kakkerlak van de zee. Gevangenen kregen het elke dag te eten omdat het zo goedkoop was. Toen kwam er zelfs een wet die verbood gevangenen elke dag kreeft te voeren. Nu is kreeft een luxe.

Ik heb toch echt liever brisket dan een smakeloze maar zachte tournedos ;)
 
Dit is niet helemaal waar. Dat geldt misschien voor de reguliere. De angus heritage Canada is AA
Trouwens van BBQuality zijn alle briskets “choice”. Heb het even gevraagd aan ze. €212.- is dan wel aan de erg dure kant vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
of prime. Heb hem laatst gehad, prachtig stuk vlees.
 
Dit is niet helemaal waar. Dat geldt misschien voor de reguliere. De angus heritage Canada is AA

of prime. Heb hem laatst gehad, prachtig stuk vlees.

044c1d4e0ac5666e6521bfa408d46ecf.jpg

Ik geloof je direct maar dit is wat ze mij vertelt hebben, vandaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
044c1d4e0ac5666e6521bfa408d46ecf.jpg

Ik geloof je direct maar dit is wat ze mij vertelt hebben, vandaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jouw vraag gaat over de USA angus brisket, ik heb het over de Canada. Die bieden ze ook aan.
 
Jouw vraag gaat over de USA angus brisket, ik heb het over de Canada. Die bieden ze ook aan.

Dat was de 1e vraag inderdaad. Daaronder staat mijn vraag of elke brisket die zij aanbieden choice is. ff goed kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat was de 1e vraag inderdaad. Daaronder staat mijn vraag of elke brisket die zij aanbieden choice is. ff goed kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan vermoed ik dat ze de vraag niet helemaal begrepen hebben. Kijk maar op de website.

IMG_4128.jpeg
 
Jullie hebben het over prime en choice, help me out. Wat is dat?

Inamood wist mij niet te vertellen of het points, flats of wholepackers waren. Heb 3.5kg en 4.5kg stuk besteld..
 
Jullie hebben het over prime en choice, help me out. Wat is dat?

Inamood wist mij niet te vertellen of het points, flats of wholepackers waren. Heb 3.5kg en 4.5kg stuk besteld..

Dat is de kwaliteit aanduiding die de USDA geeft aan het vlees. Je hebt select, choice, en prime. Ergens tussen de (geloof ik) 13 en 14e rib word een stuk vlees geprikt van de koe om daar de waardering van te bepalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Jullie hebben het over prime en choice, help me out. Wat is dat?

Inamood wist mij niet te vertellen of het points, flats of wholepackers waren. Heb 3.5kg en 4.5kg stuk besteld..
Gradaties in kwaliteit vlees. Maw hoeveelheid intramusculair vet, hard vet, etc.

Wholepacker is flat en point. Flat magere stuk, point vettere stuk.

Wel vreemd dat ze dat niet konden vertellen.
 
Jullie hebben het over prime en choice, help me out. Wat is dat?

Inamood wist mij niet te vertellen of het points, flats of wholepackers waren. Heb 3.5kg en 4.5kg stuk besteld..

Inderdaad best vreemd dat ze dat niet weten. Wordt een verassing dan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja vind het wel erg onprofessioneel dat je geen eens weet wat voor vlees je verkoopt. Maarja, we zullen zien. Ik zal donderdag het draadje openen en kunnen jullie meedenken :)
 
Ja vind het wel erg onprofessioneel dat je geen eens weet wat voor vlees je verkoopt. Maarja, we zullen zien. Ik zal donderdag het draadje openen en kunnen jullie meedenken :)

Graag! Met een beetje geluk gaat die van mij er ook op donderdag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Terug
Bovenaan Onderaan