BasBQ
Beef en Steak

Brisket, waar haal ik de beste prijs/kwaliteit vandaan?

 

BigDutch

Vuurmaker
Berichten
97
Ik zag al een post over brisket staan maar ik wilde niet dat mn vraag verdween in het draadje, vandaar de nieuwe post aangemaakt.

Ik wil ook graag mijn eerste brisket gaan bereiden en ik heb flink gezocht op Google en daar een aantal online slagers gevonden die brisket aanbieden. Alleen, niet overal staat de “grade” bij en het verschilt allemaal nogal in prijs.

Ik zoek een full packer brisket die nog niet “getrimmed” is want dat wil ik zelf gaan proberen, en het liefst tussen de 5-6 kilo. Welke (online) slager raden jullie aan? De eventuele prijs maakt me niet heel veel uit als daar goed kwaliteit vlees tegenover staat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar zit met hetzelfde probleem. Ik wil in Oktober ook een whole packer op de bbq leggen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar zit met hetzelfde probleem. Ik wil in Oktober ook een whole packer op de bbq leggen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

f0d3d9bd87bc0e67b8c6bff090bc1624.jpg

Tsja, en als ik dit dan lees van Beef&Steak…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Helaas zit mijn vriezer vol, maar gezien de 50% korting lijkt mij dit wel wat, zo te zien geen whole packer meer beschikbaar.

Sowieso is de tip die ik veelal van de doorgewinterde BBQers voorbij zie komen: koop het duurste stukje graangevoerd rundvlees dat je je kunt veroorloven voor het beste resultaat.
Ook ik moet me echter nog aan die eerste keer wagen.
 
Bij de reviews van B&S op Google


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kan niet zoveel met anonieme reviews.
99 % van de online aanbieders betrekken hun wholepackers bij 2 a hooguit 3 importeurs.
Vissen in dezelfde vijver dus.
En daar kan heel soms een verkeerde vis tussen zitten.
 
Kan niet zoveel met anonieme reviews.
99 % van de online aanbieders betrekken hun wholepackers bij 2 a hooguit 3 importeurs.
Vissen in dezelfde vijver dus.
En daar kan heel soms een verkeerde vis tussen zitten.

Ik heb z’n naam er afgeknipt, die stond er wel bij hoor. Ik snap het helemaal, soms heb je gewoon pech. Maar die pech probeer ik wel te vermijden met de aankoop van een stuk vlees van 100-200 euro, vandaar mn zoekslag en deze post op het forum :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Helaas zit mijn vriezer vol, maar gezien de 50% korting lijkt mij dit wel wat, zo te zien geen whole packer meer beschikbaar.

Sowieso is de tip die ik veelal van de doorgewinterde BBQers voorbij zie komen: koop het duurste stukje graangevoerd rundvlees dat je je kunt veroorloven voor het beste resultaat.
Ook ik moet me echter nog aan die eerste keer wagen.
Dankzij jou ga ik zaterdag mijn eerste brisket maken haha. Een stuk van 3 en van 4kg besteld.
 
een tijdje geleden vond ik dit filmpje van Nasq:
In de beschrijving staat een link naar BBQuality.
Alleen schrok ik zelf een beetje van de prijs, maar ja, door de video weet je wel dat je een goeie krijgt.
 
Helaas zit mijn vriezer vol, maar gezien de 50% korting lijkt mij dit wel wat, zo te zien geen whole packer meer beschikbaar.

Sowieso is de tip die ik veelal van de doorgewinterde BBQers voorbij zie komen: koop het duurste stukje graangevoerd rundvlees dat je je kunt veroorloven voor het beste resultaat.
Ook ik moet me echter nog aan die eerste keer wagen.

Thanks voor de link!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
een tijdje geleden vond ik dit filmpje van Nasq:
In de beschrijving staat een link naar BBQuality.
Alleen schrok ik zelf een beetje van de prijs, maar ja, door de video weet je wel dat je een goeie krijgt.

Zo, die is inderdaad flink aan de prijs.. nog even over nadenken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Thanks voor de link!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb hier ook 2 stukken besteld. De een was een choice en de ander is een prime. Vannacht de choice bereid. Van de 4.8 kg heb ik 8 ons afgesneden aan vet en dunne randen.

Het was mijn eerste keer dat ik er 1 bereid heb maar vond hem zelf prima gelukt. Kan het je aanraden voor die prijs. 200 euro zou ik er zelf niet voor over hebben eerlijk gezegd.

20230813_183846.jpg
 
Ik heb hier ook 2 stukken besteld. De een was een choice en de ander is een prime. Vannacht de choice bereid. Van de 4.8 kg heb ik 8 ons afgesneden aan vet en dunne randen.

Het was mijn eerste keer dat ik er 1 bereid heb maar vond hem zelf prima gelukt. Kan het je aanraden voor die prijs. 200 euro zou ik er zelf niet voor over hebben eerlijk gezegd.

Bekijk bijlage 56631

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik heb pas één keer eerder brisket op, bij Black Smoke in Rotterdam. Dat viel echt ontzettend tegen, net als de rest van het vlees daar overigens maar dat terzijde. Ik had toen echt zoiets van “is dit het nou?” Maar ja, zelf nog nooit gemaakt dus het moet er maar een keer van komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb hier ook 2 stukken besteld. De een was een choice en de ander is een prime. Vannacht de choice bereid. Van de 4.8 kg heb ik 8 ons afgesneden aan vet en dunne randen.

Het was mijn eerste keer dat ik er 1 bereid heb maar vond hem zelf prima gelukt. Kan het je aanraden voor die prijs. 200 euro zou ik er zelf niet voor over hebben eerlijk gezegd.

Bekijk bijlage 56631
Lekker bezig Carbo Negra, Ik krijg al weer zin om zelf ook weer aan slag te gaan ermee ( het was vorige week ook echt smullen van de briskit )
 
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik heb pas één keer eerder brisket op, bij Black Smoke in Rotterdam. Dat viel echt ontzettend tegen, net als de rest van het vlees daar overigens maar dat terzijde. Ik had toen echt zoiets van “is dit het nou?” Maar ja, zelf nog nooit gemaakt dus het moet er maar een keer van komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die ervaring heb ik helaas ook bij black smoke... Maar een brisket is lekker maar een picanha, shortrib enz kunnen net zo lekker zijn. Wat dat betreft is de aanbieding bij inamood nu zeer interessant. Als die de volle pond had gekost weet ik niet of ik het waard vond.
 
Die ervaring heb ik helaas ook bij black smoke... Maar een brisket is lekker maar een picanha, shortrib enz kunnen net zo lekker zijn. Wat dat betreft is de aanbieding bij inamood nu zeer interessant. Als die de volle pond had gekost weet ik niet of ik het waard vond.
De briskit die ik vorige week heb gemaakt kwam ook van Inamood, ik had er ook 2 besteld en kreeg een Choice en een Prime . Die ik vorige week had bereid was een Choice en die was prima. Als je het voor eerst gaat maken en je je een beetje inleest en liefde insteekt komt dat allemaal goed BigDutch
 
Terug
Bovenaan Onderaan