BasBQ
Beef en Steak

Brisket voor The Holy 3.

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Morgen Q'ers,

Gisteren een hele mooie brisket-point ontvangen van B&S, 2.5 kilo. Meteen getrimd & geinjecteerd, althans ik getrimd en mevrouw geinjecteerd.




Vanmorgen in de pasta gezet en hij staat nu lekker op de Weber te smoken! :)




Hij ligt er nu ongeveer anderhalf uur op bij een rooster temperatuur van ongeveer 103 graden gemiddeld. Het gaat tot nu niet echt naar mijn zin, paar stomme foutjes gemaakt dus baal behoorlijk.

Temperatuur het vlees is nu 57 graden, ik hou jullie op de hoogte!

 
Succes samen... Ben benieuwd hoe het vandaag gaat lopen... Komt goed, zorg dat je rond die 107 gr blijft zitten..  :D
 
Tom Hendriks zei:
Succes samen... Ben benieuwd hoe het vandaag gaat lopen... Komt goed, zorg dat je rond die 107 gr blijft zitten..  :D

Mag het tot nu toe lekker alleen doen... " Want het is te koud buiten "  haha. Nee komt goed, probeer hem zoveel mogelijk rond die 107 graden te houden inderdaad!

Ik vertrouw mijn UDS niet meer en ben dus aan het sparen (gestopt met roken..) voor een WSM, dus dacht ik doe hem wel op de Weber maar zo'n brisket past toch nog maar net op zo'n 57 cm rooster, dus het uiteinde van de probe zat tussen de deksel en de ketel een poosje en dat heb ik niet gezien. Dus dat was eventjes een behoorlijk vloek momentje hahaha.

Hij tikt nu net de 62 graden aan, dus ik denk dat we de "zone"  hebben bereikt. In ongeveer twee uurtjes, weet niet of dat snel is?
 
Stoppen met roken om te kunnen roken. Goed bezig!
 
Goed bezig.
Ben benieuwd naar het eindresultaat
Succes!
 
Rooster temperatuur is 109 graden, net eventjes moeten temperen want hij schoot ineens naar de 115 graden. Erg vreemd!

Inmiddels hangt de brisket al zeker anderhalf uur in de zone, leek er net eventjes uit te gaan kruipen doordat hij aan de 70 graden zat. Maar de temperatuur is teruggelopen naar 69, dus hij zit er nog in! Vind ik leuk =D>
 


Uit de zone! Naar mijn inziens een mooie bark, nu ingepakt met wat roomboter en runderbouillon. Dome temperatuur nog steeds rond de 107 graden  :)
 
Nice!

 
Bij 91 graden uit de Q gehaald en zo'n anderhalf uur laten rusten....

Uitgepakt!


Eindresultaat, en ik hoop sticker waardig!



Kleine inzoomer


Al met al erg tevreden! Lekker gegeten met frietjes en sla! Hij was heerlijk sappig, mals en zo smaakvol! Gaan we zeker vaker doen.

Er zijn altijd wel tips en puntjes ter verbetering.. Zo wil ik volgende keer geen pasta (ipv rub) meer gebruiken en zal ik geen boter meer in de folie doen na het inpakken. Zo gaat heel de bark naar de verdoemenis.

Maar goed, het was erg lekker!!
 
Congrats !
 
Mooi verslag, welkom bij de grote drie!

Let op, onder een droge bark zit vaak droog vlees ;).
 
Ziet er goed uit... Gefeliciteerd met je koetje :D
 
Nice run! Congrats
 
Frits zei:
Mooi verslag, welkom bij de grote drie!

Let op, onder een droge bark zit vaak droog vlees ;).

Thanks! En als jij dat zegt, geloof ik het meteen :p
 
mooi resultaat, gefeliciteerd met je koei en welkom bij de grote 3  :)
 
Gefeliciteerd met the big three, moet er zelf ook maar eens aan beginnen...
 
Koei erbij. Proficiat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan