BasBQ
Beef en Steak

Brisket Point temperatuur stijgt erg snel.

 
 

Tokke89

Sprokkelaar
Berichten
44
goedemorgen allemaal,

Heb vanochtend een Brisket op de bbq gelegd. Deze geeft nu (na een uurtje of drie) aan dat de kerntemperatuur al 79 graden is. is dat niet erg snel? de temperatuur bij het rooster is netjes 110/120 de gehele tijd.

alvast bedankt!

Tom
 
Hoi Tom, misschien even kijken of je thermometer goed in de brisket zit.

Suc6.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Tokke89 zei:
goedemorgen allemaal,

Heb vanochtend een Brisket op de bbq gelegd. Deze geeft nu (na een uurtje of drie) aan dat de kerntemperatuur al 79 graden is. is dat niet erg snel? de temperatuur bij het rooster is netjes 110/120 de gehele tijd.

alvast bedankt!

Tom

Tinu$ zei:
Hoi Tom, misschien even kijken of je thermometer goed in de brisket zit.

Suc6.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Hoe groot (zwaar) is je brisket?
 
Hoi Tinus,

Ik heb hem ergens anders erin gestoken, hier is het 74 graden en lijkt hier ook te blijven hangen. (iets te vroeg gepanikeerd :p)

moet ik hem nu in folie doen? of nog niet?

bedankt nogmaals!
 
Net geen drie kilo. Hoewel de temperatuur op de nieuwe plek wat lager is vraag ik me wel af of ik nu de juiste spot te pakken heb. Waar het nu zit is totaal niet het dikste deel. Hij gaat ook helemaal krom staan, maakt dat veel uit?

968e878f-b2d0-4bda-9265-9ac4b23ef6a7
 
Kromtrekken heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ben je zeker van de goede roostertemperatuur?
Als dat zo is en kern temperatuur blijft redelijk op ? 70 gr. hangen (wellicht is hij al in de zone) en er is al een mooie bark zou ik wel gaan inpakken.

Veel succes.
 
Hans zei:
Kromtrekken heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ben je zeker van de goede roostertemperatuur?
Als dat zo is en kern temperatuur blijft redelijk op ? 70 gr. hangen (wellicht is hij al in de zone) en er is al een mooie bark zou ik wel gaan inpakken.

Veel succes.

net even gekeken, hij is niet meer krom, was misschien door de vetlaag die aan het krimpen was ofzo. de temperatuur is zelfs wat aan het dalen. nu zit hij op 72 graden.

Hier alvast een foto op drie en een half uur.
Brisket_zps0y6lpkon.jpg


 
Tokke89 zei:
Hoi Tinus,

Ik heb hem ergens anders erin gestoken, hier is het 74 graden en lijkt hier ook te blijven hangen. (iets te vroeg gepanikeerd :p)

moet ik hem nu in folie doen? of nog niet?

bedankt nogmaals!
  Dit was het eerste wat bij me te binnen schoot, maar heb zelf nog geen ervaring met brisket. Wel wil ik dit binnenkort gaan maken dus volg ik de draadjes met intresse. Heel veel suc6 en ben heel erg benieuwd naar jou bevindingen verder


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Tinu$ zei:
Tokke89 zei:
Hoi Tinus,

Ik heb hem ergens anders erin gestoken, hier is het 74 graden en lijkt hier ook te blijven hangen. (iets te vroeg gepanikeerd :p)

moet ik hem nu in folie doen? of nog niet?

bedankt nogmaals!
  Dit was het eerste wat bij me te binnen schoot, maar heb zelf nog geen ervaring met brisket. Wel wil ik dit binnenkort gaan maken dus volg ik de draadjes met intresse. Heel veel suc6 en ben heel erg benieuwd naar jou bevindingen verder

Net gegeten haha, zal op Low&slow een topic aanmaken :)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan