BasBQ
Beef en Steak

Brisket on Sunday

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
177
Na alle kippetjes, picanhas en ribbetjes ook maar eens besloten om de brisket uit de vriezer te halen en dit mooie project te gaan starten. Dit alles met als leidraad het recept van Noskos. Eergisteren dan ook de brisket laten ontdooien en gisteren begonnen met de voorbereidingen.




Als eerste het overtollige vet weggesneden waarbij ik hopelijk niet te rigoureus geweest maar daar zullen we vanavond wel achter komen.



Daarna de brisket ge?njecteerd met de runderbouillon en de slasher aangebracht. Toen dit gedaan was alles met wat moeite in de vacu?mzak gekregen en de brisket een nachtje in het donker laten staan.

Vanochtend om 06:00 al wakker (wellicht de spanning) en toen maar meteen begonnen met het aansteken van het ei. Kennelijk waren er al wat anderen in de buurt wakker want her en der gingen wat ramen dicht op het moment dat het hout wat begon te roken, vanavond dus maar even een rondje brisket bij de bekerfinale. Gelukkig heb ik erg begripvolle buren en kunnen ze een lekker maaltijd zeker waarderen.



Aangezien ik er vanuit ben gegaan dat dit wel eens een leuke lange run gaat worden direct mijn fietskleren aangedaan om 2 uurtjes in de bossen te crossen op de fiets. Kids achter de computer gezet met de opdracht om een klein oogje in het zeil te houden en me te bellen als er iets onverwachts te snel zou gaan. Na 2 uur echter nog geen contact met het thuisfront gehad maar toch wel erg nieuwsgierig hoe de brisket er bij zou liggen. Dus toch maar de ronde afgemaakt en op huis aan gereden.



De kerntemp ligt nu na 4 uur op 69 graden. Geen idee of dit te snel is maar we zullen zien. Nog 2 graden en we gaan inpakken.

Update 13:15
Rond 12.00 de brisket in folie gepakt omdat hij de 71 aantikte. Nu een klein uurtje verder en ik heb hem al op 91 terwijl het ei toch echt maar op 110 staat. Nu maar opnieuw inpakken en proberen warm te houden tot ongeveer 16.30 als dat mogelijk is zonder teveel aan de smaak/structuur te veranderen. Iemand enig idee of it iets doet?

MUO145hsh704CmaoW5iDTqQ7sRf0YFY-_SORz6Xn0BFV2M6Uri3w8VAGRkcDTw_d56-Z4bO2080v4ki-LYqH3mV5PlDHx9EKJ0MdzaZ9p7BGhaXSMaAAhn31Yihq0XGjzQkqL5DIKnHTbZG502T29fTRn5kwTvKRVRk7yWHM-hmrjftcwg5J9QNBU_JThtI3TJVyhenYrXt1BuJ0N151sR6UVrB2C_OI55KNZt8eNVX3wCZAieXJ4vqVMpwd5oKk1ExRhZh6Evg0vQrXs_e6LSQQQOwYDRoSbFcJXHb_P7n5eHChtA4rJaV3q5OlOwBnSVzlDaAf7g9GuS9IRF-tkwYWEvtct8odm_v0Npgq4FGcMhstNa8nMpF0U92mN6xMGo9kM_uH-St1K7omWvACKcpJ_X_vkHR0iOrK4dr9LZhrdFkv_3YnP7u0gDL-YkUS9CdEvJ8-i8tPRsY3OQsH3P3WbZfuYelv7r2E0Db5uH6YoH5rXst7vCVy7f35dBb7JvmOciNh_p_fxMskIi37XZWvq08Z-evUPoFhAeq87nzk8FipMkVrthqHTXhcG_lEtFf7TZlX4HkX7PTziAt1LnVDzLY4sdxTUtxUnteX-aROOZ4YUk0U=w908-h1614-no


Update 14:48

Brisket ingepakt in folie, daarna in een koeltas (isolatie). Een oude doos gepakt met daar onderin een kussen en hierop de brisket geplaatst. Als laatste een handdoek hier bovenop. Dit zou genoeg moeten zijn. Gelukkig neemt de poes des huizes het zekere voor het onzekere:



Eindresultaat



Al met al een geslaagde sessie al denk ik dat het lange wachten wel wat van de sappigheid teniet heeft gedaan. Maar de restjes zijn gevacumeerd en zullen als burnt ends lekker opgegeten gaan worden. Wordt zeker vervolgd!
 
Goed bezig ;)
 
Benieuwd naar het resultaat. Veel plezier

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
je bent lekker bezig, ik ben ook wel erg benieuwd naar je eind resultaat
 
Lekker hoor !
 
Terug
Bovenaan Onderaan