BasBQ
Beef en Steak

Brisket, nu voor big three

 
 
 

Rich

Kooltjesharker
Berichten
155
3e poging voor een goeie brisket.
1e keer te droog en te zout, 2e keer goed van smaak maar toch deels te droog.
Ik pak nu een recept van Steven, ben benieuwd naar de smaak, ben zelf meer van enkel pezo bij rund.
4 kilo brisket van bbqquality in de rub en nu lekker laten rusten in de koelkast.
Niet vergeten de wekker te zetten! Morgen de rest.





 
Ik ga je volgen, bij mij staat er ook nog geen koe in de badge-stal...
 
Wat een prachtig avontuur, ik volg je!

Is dat Steven recept met inpakken zodra de zone bereikt wordt? Dat is bij mij het grootste leerpunt geweest bij vorige puntborst sessies. Heel veel succes en plezier met die Top UDS!
 
dat is een heel mooi stuk vlees, succes vandaag, ga je volgen zover als ik kan  ;)
 
Is dat Steven recept met inpakken zodra de zone bereikt wordt?

Hij pakt m dus niet in, ik twijfel nog.
Ik zal waarschijnlijk pas kunnen beslissen als het vleesje op de 71 graden zit.
Ik gok dat ie wel in de folie gaat hoor.
 
Veel succes en plezier! Inpakken voorkomt droogte en scheelt (veel) tijd!
 
Ook mooi op tijd begonnen. Ben benieuwd wat je gaat doen, inpakken of niet.
ik ga aankomende week brisket bij de slager bestellen, 2 weken laten rusten en dan eind maart .........
 
Stukje vlees voor de lunch? Ik ben (die ene keer..) te vroeg begonnen en ruim voor het eten was de brisket klaar. Ideaal voor burned ends, jammer voor de brisket zelf.

Desalniettemin: succes!
 
Holkers zei:
Stukje vlees voor de lunch? Ik ben (die ene keer..) te vroeg begonnen en ruim voor het eten was de brisket klaar. Ideaal voor burned ends, jammer voor de brisket zelf.

Desalniettemin: succes!
Vorige keer had ik t zelfde, maar dat was de helft minder.
Hij gaat wel weer erg hard hoor.
Och, anders hebben we een lekkere snack vanmiddag en vanavond weer burnt ends.
 
Ik denk dat er hier een overgrote meerderheid van de mensen zal zeggen om het hele ding te versnijden voor burned ends  :D
 
Hij gaat lekker, brisket stijgt snel in temperatuur in het begin maar kan oneindig in the zone blijven hangen.

als het een brisket van Nederlands Rund is zou ik niet te lang wachten met inpakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan