BasBQ
Beef en Steak

Brisket, het lange wachten.

Proficiat met je Koei!
 
Gefeliciteerd!
 
Gilles zei:
Kun je dat eigenlijk makkelijk invriezen, brisket die klaar is?


Invriezen van een brisket die klaar is gaat prima.
Zoals eerder omschreven de briket in plakken gesneden van ? 7 mm dik

Het%20lange%20wachten%20019_zpse9jzkvl3.jpg



Ingepakt per 4 stuks, in Zip lock zakjes.
Nadat de pakjes 16 dagen in de vriezer hebben gelegen kregen we weer eens trek in brisket.
Dus ??n zakje er uit gehaald en warm gemaakt in een pannetje water (zoals je een rookworstje opwarmt).

En het resultaat was verrassend, een heerlijk mogelijk nog lekkerder dan de eerste keer, lekker mals, sappig en met een heel fijne smaak van de kruiden en het roken (ik had daar pecan snippers voor gebruikt)

Dus samen gevat, invriezen gaat uitstekend.  :)  :)  :)  !







 
Dat is mooi Hans, bedankt voor je reactie nog. Ik heb eenzelfde brisket gekocht bij bbquality al een tijd geleden maar dan 5kg. Ik heb ook een vacuum apparaat erbij gekocht dus ik denk dat met dit wel moet gaan lukken! Wat ik nog niet gezien had in je berichten; hoe lang heeft het nu geduurd in totaal?
 
Ziet er goed uit, zal deze toch ook maar eens maken, mis nog steeds een stickertje :)
 
Gilles zei:
Dat is mooi Hans, bedankt voor je reactie nog. Ik heb eenzelfde brisket gekocht bij bbquality al een tijd geleden maar dan 5kg. Ik heb ook een vacuum apparaat erbij gekocht dus ik denk dat met dit wel moet gaan lukken! Wat ik nog niet gezien had in je berichten; hoe lang heeft het nu geduurd in totaal?


Hallo Gilles.

Je hebt gelijk, in alle drukte vergeten te vermelden. :D !
Ik had ook van de eindtijd een plaatje geschoten maar vergeten te plaatsen maar hier komt ie alsnog.

Het vlees ging er 's morgens om 07.00 uur  op bij een temperatuur van ? 110 graden C  en om 18.32 uur kon ik hem inpakken.
Dus alles bij elkaar ?11? uur en om 20.00 uur aan tafel.


Het%20lange%20wachten%20010_zpsygr0jafy.jpg


Ik denk dat ik de volgende keer het voorbereidende werk (trimmen, injecteren) de avond er voor doe, dat scheelt 's morgens weer wat tijd.

Succes en plezier met je brisket.


 
mooie run, ziet er erg lekker uit! Invriezen moet geen probleem zijn. Brisket the day after vind ik ook altijd heerlijk. Hoeven ze niet eend echt warm te zijn.
En gefeliciteerd met je Koe, en welkom bij de big Three
 
invriezen gaat prima, gebruik het later zelfs nog voor stoofpotjes ed. Wij eten hier met z'n 2en ook geen 4-6 kg brikset op. Dus we vriezen het in delen in en gebruiken het als brisket met toast of klein gesneden in een stoofpotje.'
Oh ja een congrats met de stikker
 
invriezen gaat prima, gebruik het later zelfs nog voor stoofpotjes ed. Wij eten hier met z'n 2en ook geen 4-6 kg brikset op. Dus we vriezen het in delen in en gebruiken het als brisket met toast of klein gesneden in een stoofpotje.'
Oh ja een congrats met de stikker.


+1.    Heerlijk  :)

Dank je wel !
 
Terug
Bovenaan Onderaan