BasBQ
Beef en Steak

Brisket & Belly-rib

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Testje gedaan ivm aankomende wedstrijden. Allereerst om de (nog) nieuwe WDSM te leren kennen. Wat doet de temperatuur na het openen, en wat is de temperatuur op beide roosters.
Om 7.15uur kon er een halve brisket op, dit keer met Butchers injectie en de rub die ik altijd gebruik:



Daarna om 10 uur een buikrib, zonder al teveel wijzigingen in kruiden, op het bovenste rooster.  Besloten om deze op tijd (3-2-1) te bereiden:



Ribs en brisket waren nagenoeg tegelijk klaar, ribs aansnijden en brisket in folie en handdoeken.





Jury erbij gehaald voor de beoordeling, en goed bevonden  :blush:

Na ruim een uur de brisket aangesneden en ook kritisch beoordeeld, ook hier tevreden over, met een paar kleine verbeterpuntjes  :D



Altijd weer vervelend, die testdagen.... :p
 
Dat ziet er echt goed uit , brisket lijkt goed sappig.
(hoor ik nu iets knorren in de maag regio ? )    :)
 
Super mooie strakke ribben ook Richard, mooi werk man!

Heerlijk ziet die brisket eruit... goed bezig!
 
Dat zijn hele mooie ribben Ceriel. Mooi qua formaat ook.


De briket ziet er ook goed uit. Wat zitten er alleen veel gaatjes in. Fantaniek geweest met injecteren?
 
Maccie zei:
Dat zijn hele mooie ribben Ceriel. Mooi qua formaat ook.


De briket ziet er ook goed uit. Wat zitten er alleen veel gaatjes in. Fantaniek geweest met injecteren?
Nee, alleen vanaf de vetzijde ge?njecteerd. En zeker niet met de draad mee. Geen idee waar de gaatjes vandaan komen  :-/. Iemand?

Ribs van Home-Made. Zelf niets aan gesneden  :)
 
Mooi resultaat.
Als het net zo smaakte als dat het er op de foto's uitziet dan moet het lekker gewest zijn.
Briket gaat zeker deze zomer gebeuren.
Nog eens even goed inlezen en dan maar proberen. (ik lees niet zo snel,  ;) dus vandaar in de zomer)
 
Ziet er heerlijk uit Richard  =)) =))
En mochten die testdagen gaan vervelen, ik wil je best helpen met proeven.
Prachtig vastgelegd weer.
 
Lekker hoor! Mooie run!
 
Prachtig Ceriel.
Maarehhh......die ribs zitten in mijn netvlies gebrand nu.
Man man, wat zien die er goed uit z?g  =P~

Mac
 
Mooie foto's en  mooie resultaten!
 
Sorry Ceriel... weet ook niet waar ik met mijn hoofd zat... waarschijnlijk nog bij die buikribs... man wat lekker!

Groeten van Richard!
 
Terug
Bovenaan Onderaan