Van de week een Brisket mee genomen bij de Sligro, omdat ik die nog niet eerder gemaakt had en toch een wou proberen.
Uit de verpakking gehaald en zag al snel dat er behoorlijk wat harde stukken aan zaten.
Deze er zo amateuristisch mogelijk afgesneden.
Las op een voor jullie wel bekende pagina (BBQnl) dat je de brisket het beste kon injecteren met iets van runder bouillon, bij gebrek aan ben ik gegaan voor een groente bouillon. Op het moment dat deze stond af te koelen, de rub gemaakt. Deze zonder knoflookpoeder want ja die was op....
Wat ik dan wel gebruikt heb:
Paprikapoeder (1 eetlepel)
Rietsuiker (1 eetlepel)
Zeezout (1 eetlepel)
Zwarte peper (1 eetlepel)
Uienpoeder (1 eetlepel)
Mostertpoeder (1 eetlepel)
Cayennepeper (1 eetlepel)
En voor de verandering een klein beetje BBQ saus van een willekeurig merk.
Dit alles door elkaar gerost. Inmiddels de afgekoelde bouillon met de meat injector in het vlees aangebracht. Daarna ingesmeerd met de rub.
Deze is de koelkast ingegaan want heden ochtend om 07:00 stond de UDS al vrolijk buiten. Deze op temperatuur laten komen en er een blokje eikenhout opgegooit.
Tussendoor vlees keer gechecked (zeker weten dat hij er nog lag
)
Bij ongeveer 70 graden ingepakt en weer op zijn plekje plaats laten nemen.
Hier lag hij in ruste tot een graad of 90 a 92. Waarna hij van de UDS is gehaald en nog een uurtje na mocht rusten op de snij plank.
Kijk een hoe lief hij er bij ligt. Straks maar eens uitpakken en aansnijden. Hopen dat hij smaakt
Uit de verpakking gehaald en zag al snel dat er behoorlijk wat harde stukken aan zaten.
Deze er zo amateuristisch mogelijk afgesneden.
Las op een voor jullie wel bekende pagina (BBQnl) dat je de brisket het beste kon injecteren met iets van runder bouillon, bij gebrek aan ben ik gegaan voor een groente bouillon. Op het moment dat deze stond af te koelen, de rub gemaakt. Deze zonder knoflookpoeder want ja die was op....

Wat ik dan wel gebruikt heb:
Paprikapoeder (1 eetlepel)
Rietsuiker (1 eetlepel)
Zeezout (1 eetlepel)
Zwarte peper (1 eetlepel)
Uienpoeder (1 eetlepel)
Mostertpoeder (1 eetlepel)
Cayennepeper (1 eetlepel)
En voor de verandering een klein beetje BBQ saus van een willekeurig merk.
Dit alles door elkaar gerost. Inmiddels de afgekoelde bouillon met de meat injector in het vlees aangebracht. Daarna ingesmeerd met de rub.
Deze is de koelkast ingegaan want heden ochtend om 07:00 stond de UDS al vrolijk buiten. Deze op temperatuur laten komen en er een blokje eikenhout opgegooit.
Tussendoor vlees keer gechecked (zeker weten dat hij er nog lag

Bij ongeveer 70 graden ingepakt en weer op zijn plekje plaats laten nemen.
Hier lag hij in ruste tot een graad of 90 a 92. Waarna hij van de UDS is gehaald en nog een uurtje na mocht rusten op de snij plank.
Kijk een hoe lief hij er bij ligt. Straks maar eens uitpakken en aansnijden. Hopen dat hij smaakt