BasBQ
Beef en Steak

Brinkmann?

Mijn oude amigo heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden :) de derde inmiddels :p wees wel voorzichtig want kijk wat dat ding heeft aangericht ;)
 
Dat zegt toch ook wel wat dat dat ding al zo vaak is weggedaan ;)
 
Waarschijnlijk binnenkort weer te koop, duurt me net wat te lang zo'n smoker cooker. Ben toch meer van indirect op de kogel.
 
Nou je mag me altijd benaderen als je m van de hand wilt doen :)
 
PV zei:
Waarschijnlijk binnenkort weer te koop, duurt me net wat te lang zo'n smoker cooker. Ben toch meer van indirect op de kogel.

"geduld is een schone zaak, en met low and slow is het culinair perfect in de haak"  :D
 
Goed dat je geen WSM hebt gekocht om daarachter te komen ;)
 
Of je zet een verfbrander op je vlees!!! Lekker snel, lekker zwart van buiten, rauw van binnen. Wat goed is voor de buurman, is ook goed voor jou. Ok, ik draaf weer eens door.
 
Dominique zei:
Of je zet een verfbrander op je vlees!!! Lekker snel, lekker zwart van buiten, rauw van binnen. Wat goed is voor de buurman, is ook goed voor jou. Ok, ik draaf weer eens door.

Wat ben je weer "hard" ;)
 
Dominique zei:
Of je zet een verfbrander op je vlees!!! Lekker snel, lekker zwart van buiten, rauw van binnen. Wat goed is voor de buurman, is ook goed voor jou. Ok, ik draaf weer eens door.

Goed idee! Zou het met een looflighter niet nog beter gaan? 8)
 
PV zei:
Waarschijnlijk binnenkort weer te koop, duurt me net wat te lang zo'n smoker cooker. Ben toch meer van indirect op de kogel.

Voordeel van een smoker is wel dat je in de tussentijd gewoon wat anders kan gaan doen omdat je niet steeds met de temperatuur hoeft te zitten klooien.
 
Bert zei:
Dominique zei:
Of je zet een verfbrander op je vlees!!! Lekker snel, lekker zwart van buiten, rauw van binnen. Wat goed is voor de buurman, is ook goed voor jou. Ok, ik draaf weer eens door.

Wat ben je weer "hard" ;)
Dat heb ik wel eens, jammer wel, ik ben heus wel zachtaardig, maar soms komt het beest in me los Bert.... ;)
 
Nosmo zei:
Dominique zei:
Of je zet een verfbrander op je vlees!!! Lekker snel, lekker zwart van buiten, rauw van binnen. Wat goed is voor de buurman, is ook goed voor jou. Ok, ik draaf weer eens door.

Goed idee! Zou het met een looflighter niet nog beter gaan? 8)

Yep! Goed plan om dat eens te proberen misschien?
 
Gisteren een brinkmann watersmoker in actie gezien. Het is echt geen goede BBQ. De barbecook en proQ amigo zijn zelf nog beter. De deksel beschikt niet over een top vent of enige opening, de onderzijde is helemaal open net als de barbecook en amigo, niet te regelen dus. Ik ben ervan overtuigd dat als je serieus wilt barbecue?n je brinkmann watersmokers links kan laten liggen.
 
RedFox zei:
"geduld is een schone zaak, en met low and slow is het culinair perfect in de haak"  :D
Ik had het over INDIRECT op de Weber kogel, dat is ook low 'n' slow; een varkensnek doet er dan nog steeds een dikke 6 uur over (3-2-1), temperatuur in kogeltje blijft prachtig stabiel op 140 graden gedurende die periode (luchtschuif helemaal dicht). Ook spareribs doen er 4 - 5 uur over. Dat vind ik low 'n' slow genoeg en het resultaat was tot nu toe prima. Kan ik op een dagje BBQ dagje eerst lekker uitslapen of beetje met de kids pierewaaien en hoeft het kacheltje pas rond 11:00 te branden ipv 07:00. Ben niet zo'n ochtendmens...
 
Gerard777 zei:
Nou je mag me altijd benaderen als je m van de hand wilt doen :)
Stuur me even een PM Gerard, dan vergeet ik het niet.
 
noskos zei:
Goed dat je geen WSM hebt gekocht om daarachter te komen ;)
Ja precies. Dat was ook de reden dat ik zocht naar een "alternatief" voor WSM. ProQ voldeed prima om eens wat dingen uit te proberen. Ben er nog niet klaar mee, maar om 07:00 de boel erop leggen om 's-avonds rond 18:00 wat te kunnen eten is op dit moment nog niet erg practisch.
 
Gerard777 zei:
Gisteren een brinkmann watersmoker in actie gezien. Het is echt geen goede BBQ.
Bedankt voor de info Gerard, dat is de info die ik zocht. Het was me niet opgevallen, maar je hebt inderdaad gelijk, er zit helemaal geen luchtschuif op, zelfs niet boven. De ProQ Amigo heeft er wel eentje aan de bovenkant, die heb ik vorige keer gewoon open laten staan. Temperatuur was bij mij volgens mij niet hoog genoeg, zat misschien wat (te?) veel water in de pan . Ik heb inmiddels een mooie OTG67 gekocht, daar kan ik ook fijn indirect op werken. Temperatuur is dan iets hoger, maar met wat bakstenen en een pan water gaat het prima. Als ik de Amigo wegdoe, ben jij de eerste die het hoort.
 
Nosmo zei:
PV zei:
Waarschijnlijk binnenkort weer te koop, duurt me net wat te lang zo'n smoker cooker. Ben toch meer van indirect op de kogel.
Voordeel van een smoker is wel dat je in de tussentijd gewoon wat anders kan gaan doen omdat je niet steeds met de temperatuur hoeft te zitten klooien.
Mijn OTS57 blijft met 4 bakstenen en een bak water prachtig 6 uur lang constant op temperatuur. Ik hoef geen 10 uur de tijd om "wat anders" te gaan doen, 3 uur en dan nog eens 3 uur is lang zat. Let op: ik had het over INDIRECT op de OTS57 / OTG67.
 
Terug
Bovenaan Onderaan