Heren, het is bekend dat het merendeel van dit genootschap Weber verkiest. Daar zal ook ongetwijfeld een goede reden voor zijn waarvan acte. Het is ook heel begrijpelijk dat toestellen worden geadviseerd die men zelf in gebruik heeft en waar men tevreden over is (gebeurt op veel forums overigens, of het nu om gitaren, transceivers of BBQ's gaat). Ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen, geeft het echter geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag was immers niet "what's the best water smoker money can buy" (dat zal ongetwijfeld de WSM zijn), maar eigenlijk "wat vind men van Brinkmann". Ik verwacht dan eigenlijk ook m.n. reacties van mensen
zelf ervaring hebben met Brinkmann of b.v. vrienden/kennissen hebben met zo'n ding. Zijn de er niet in Nederland (zou best kunnen), dan blijft het een korte thread. Een lofzang tbv WSM 57 is echt niet nodig, ik ben helemaal overtuigd van de kwaliteiten van Weber.
Dat gezegd hebbende wil ik u best toevertrouwen dat ik Weber fan ben, ik hoef niet meer bekeerd te worden. Het is echter ook weer niet zo dat ik, ondanks dat RedFox dat wel graag zou willen, blind inzet op ??n merk. Ieder zijn manier, ik zit zo niet in elkaar. Ik denk altijd na over de eisen die ik aan iets stel, de toepassing en noodzaak (waar, waarvoor, hoe vaak?) ?n het budget dat ik beschikbaar heb om het doel dat ik voor ogen heb te bereiken. Zo heb ik b.v. voor vakantie geen WSJ gekocht maar een JO (Jamie Oliver) Big Boy (zelf aangepast zodat ik er ook indirect wat op kan) bij de bouwmarkt voor 45 Euro, voldoet
voor mijn doel (1 of 2 keer per jaar gebruiken op camping) prima. Ik heb veel hobbies en moet keuzes maken. Het zal u misschien niets zeggen, maar voor de prijs van een WSM 57 koop ik ook een mooie compacte vakantie transceiver of een goeie Japanse 80?s Telecaster om maar eens iets te noemen.
Ik sluit absoluut niet uit dat hier
ooit een WSM komt te staan, maar op dit moment ben ik best tevreden over de resultaten die ik behaal met indirect BBQ'en op een "normale" Weber. De recente keuze voor een OTG 67 was zeer weloverwogen; de "wachttijd" vind ik op dit moment al behoorlijk lang (6-7 uur voor een varkensnek, iets korter voor spare ribs). Met een water cooker waarbij temperaturen lager zijn dan 120 graden, duurt het allemaal nog langer en of het eenredig lekkerder is durf ik te betwijfelen. Mocht ik wat lower en slower willen, dan werkt een flinke gietijzeren pan water en een paar bakstenen in folie overigens ook prima! Aangezien ik niet zo'n vroege vogel ben, zie ik er ook niet naar uit om mijn Q vroeg in de morgen aan te steken om rond 18:00 dan toch eigenlijk wat te kluiven hebben.
Dat weer gezegd hebbende ben ik wel heel nieuwsgierig naar het fenomeen water cooker en wil daar eigenlijk wel wat mee experimenteren (niet meer dan dat). Vandaar dat ik uitkijk naar een wat voordeliger alternatief. Ik zoek op dit moment geen ultieme smoker, maar "iets om mee te spelen" en eens kennis te maken met lower en slower. Iemand van het forum heeft me een ProQ Amigo aangeboden voor een prima prijs, ik denk dat die zich prima leent voor mijn doel. Er zijn wel wat nadelen tov de Frontier en Excel maar met die dingen in het achterhoofd is er best wat mee te doen. Nogmaals het gaat me op dit moment eerst even om het spel en niet om de knikkers. De knikkers maak ik op mijn
WEBER OTS 57 en OTG 67, beste kogel BBQ money can buy...