BasBQ
Beef en Steak

Brined Chicken with White Sauce

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Geinspireerd door Big Bob Gibson ons 'chickenweekend' afgesloten met Brined Chicken with White Sauce. Gisteren al een BCC gemaakt, vandaag dus weer kip op het menu. Ik wist van te voren niet wat ik er van moest vinden. Het recept (zowel de pekel als de saus) is met heel veel zoute en zure ingredienten gemaakt. Mijn verwachtingen waren dus hoog gespannen.

De inspirator:
foto1-2.jpg


De hoofdrolspelers van vandaag. Links de brine, rechts de white sauce:
foto2-2.jpg


Onze zelf ge?mporteerde houtskool uit Frankrijk. Flink grote stukken en ruiken overheerlijk!
foto3-2.jpg


Helaas heb ik vleesch op de BBQ geen foto's. Daarom twee van de resultaat:
foto5-1.jpg


foto4-1.jpg


Ik heb geprobeerd om frietjes op de BBQ te maken. Dat was geen succes, daarom naar de snackbar gegaan. Ook had ik (geinspireerd op het duitse Rosti recept) een soort 'reibekuchen' te maken op de Q. Ook dat was niet gelukt.

De kip daarentegen was bijzonder lekker. Zeer mals! Er zat een kleine zuurte in, maar die maakte het samen met de friet juist heel fris. Absoluut een aanrader en deze gaan we zeker nog eens maken!!!
 
Lekker hoor die kip van BBG!
 
Lekker kippetje, piepers van de BBQ is een vak apart.
 
Lekkere plaatjes Big-T

Tja BBQ White Sauce..........beetje vreemd, maar wel lekker.  :)

Mac
 
Ik heb dit recept nooit durven maken uit het BBG boek, ben meer van de rode sauzen.
 
Alflies zei:
Ik heb dit recept nooit durven maken uit het BBG boek, ben meer van de rode sauzen.

try it and you won't regret!
 
Toch een keertje doen dan maar!
 
Die moet ik ook nog eens proberen.
Had hem ook al zien staan in het boek, maar nog niet gemaakt.
Dat kippetje ziet er in ieder geval heel goed uit.

Heb je voor de frieten ook echt ovenfrieten geprobeerd ?
 
lekkere kip weer, ik moet toch ook maar eens de witte saus gaan maken
 
Witte saus is echt da bomb hoor :D En voor ons niet zo gek vreemd met mayonaise.
 
Mike v R zei:
Houtskool ziet er ook goed uit.

Ik ben er ook erg content mee. Deze wordt door een oude meneer op traditionele wijze gemaakt. Hij hak het hout in kleine stukken, stapelt deze op, gooit er zand over heen, steekt het aan en laat het voor 3 dagen smeuen. Heerlijk grote stukken. Ruikt heerlijk, alleen gaat het voor mijn gevoel nogal snel op, maar dat kan ook zijn omdat ik kokosbriketten gewend ben.
 
Big-T zei:
Mike v R zei:
Houtskool ziet er ook goed uit.

Ik ben er ook erg content mee. Deze wordt door een oude meneer op traditionele wijze gemaakt. Hij hak het hout in kleine stukken, stapelt deze op, gooit er zand over heen, steekt het aan en laat het voor 3 dagen smeuen. Heerlijk grote stukken. Ruikt heerlijk, alleen gaat het voor mijn gevoel nogal snel op, maar dat kan ook zijn omdat ik kokosbriketten gewend ben.

Ik had het al eens eerder van je gelezen,ga je in de toekomst nog meer naar Nederland halen.
 
Ik denk dat ik de volgende keer een 2 / 3 zakjes meeneem om mensen te laten testen. Als het animo goed aanwezig is, wil ik dat best doen :D
 
Dat snel opbranden kan aan de houtsoort liggen, hoe groter de dichtheid, hoe langer het meegaat als houtskool. Zo zal houtskool van bijvoorbeeld en berk, zo weg zijn, terwijl eik veel langer brandt.
 
Ik heb die saus ook gemaakt en vind hem heerlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan