BasBQ
Beef en Steak

Briketten of houtskool in de WGA

 
 

Fokkie

Vuurmaker
Berichten
52
Vraagje vanochtend de weber WGA gekocht nou vraag ik me af of ik er briketten voor ga kopen of gewoon houtskool. Wie heeft er het advies

image.jpg
 
Vroeger veel briketten gedaan op de wga. Vooral als je wat langere bereidingen doen. Nu gebruik ik hem alleen nog voor korte sessie en doe ik altijd houtskool.

Verstuurd vanaf mijn Nokia X20 met Tapatalk
 
Voordeel van (cocos!!) briketten is dat je wat volume wat zekerder bent aan wat je aan (uren) brandstof bij je hebt.
 
Ik gebruik beide. Vooral de briketten zoals die van Ecobrasa vind ik ideaal want die passen er mooi in.
 
Is in mijn ogen afhankelijk wat je gaat maken.
Ga je een lange bereiding doen dan zou ik naar briketten kijken.
Voor korte sessies vind ik houtskool handiger.
 
Ik gebruik ook beiden. Voor lange sessies briketten en voor wat korter werk of een paar stukjes vlees voor het eten gebruik ik meestal de incourante stukjes houtskool die niet groot genoeg zijn voor de kamado. Nog een voordeel om te noemen als er nog twijfel is of je er één moet aanschaffen..... ' schat, normaal moet ik altijd houtskool weggooien. Dat houtskool is heeeeel duur. Nu gebruik ik het, dus eigenlijk maak ik winst en verdien je hem vanzelf terug.' 🤣
 
Ik gebruik ook beiden. Voor lange sessies briketten en voor wat korter werk of een paar stukjes vlees voor het eten gebruik ik meestal de incourante stukjes houtskool die niet groot genoeg zijn voor de kamado. Nog een voordeel om te noemen als er nog twijfel is of je er één moet aanschaffen..... ' schat, normaal moet ik altijd houtskool weggooien. Dat houtskool is heeeeel duur. Nu gebruik ik het, dus eigenlijk maak ik winst en verdien je hem vanzelf terug.' 🤣
Hier ook incourante stukjes houtskool voor "thuisgebruik" Als de WGA meegaat op vakantie neem ik altijd een stuk of 25 Ecobrasa mee in een ziplock zakje voor het geval . ......
 
Thuis gebruik ik vaak houtskool omdat ik daar dan gril. Op vakantie neem ik altijd Ecobrasa mee, daar kan alles mee H&F maar ook L&S.
 
Ik heb net m’n eerste ecobrassa besteld,houtskool heeft veel korte brandings tijd
 
Ik gebruik de briketten van Weber. Samen met de kleine snelstarter snel warm en lekker lang tijd om te koken.
 
Ik ben erg fan van briketten. In frankrijk waren die niet te krijgen dus Houtskool. 2e zak gaf toch wel wat rook 🤣

20230816_191720.jpg
 
Die handvatten aan de zijkant zitten erbij mij niet aan 😥😬
Dit is een ouder model WGA, bij de huidige modellen zoals jij die hebt zitten de handvaten er niet meer aan. Als ik het goed begrepen had is dat uit veiligheid overwegingen gedaan.
 
Briketten! Makkelijk tellen ook hoe warm je hen hebben wil. Mijn vuistregel: 5 om te starten en dan ongeveer 10 graden per kokosbriketje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan