Ik wil mijn eitje ook graag gebruiken om brood in te bakken, behalve pizza zou hij daar ook prima geschikt voor moeten zijn. Als eerste test heb ik een breekbrood gebakken, dit zijn zachte witte bolletjes die je in een springvorm doet en dan tegen elkaar aanbakken. Het recept is het zachte witte broodjes recept nummer 5 van Levine. Ik hou niet van kant en klare pakken, mensen die mij een beetje kennen weten dat inmiddels. Ik ben altijd bang dat ik wat lekkers heb gevonden en dat het dan uit de handel gaat en dan kan ik het niet meer maken. Dus ook hier gewoon zelf alles doen. Weet ik ook meteen wat er in zit 
Ik heb nog geen kitchen-aid, dus alles gewoon met het handje gekneed. Het recept van Levine is voor 2 broden, ik heb het gehalveerd. Een grammenweegschaaltje voor de gist e.d. is dan erg handig.
De deegmassa.
Na ruim 20 minuten kneden.
Na de eerste keer rijzen.
Verdeeld en opgebold.
In de springvorm voor de tweede rijs.
Na de tweede rijs.
Op de pizza steen in het eitje.
Net voor ik het brood er af heb gehaald.
Wat een heerlijke broodjes zijn dit! Het werk meer dan waard! En het ei? Ook brood gaat er prima in! Op naar het betere werk op dat gebied

Ik heb nog geen kitchen-aid, dus alles gewoon met het handje gekneed. Het recept van Levine is voor 2 broden, ik heb het gehalveerd. Een grammenweegschaaltje voor de gist e.d. is dan erg handig.
De deegmassa.

Na ruim 20 minuten kneden.

Na de eerste keer rijzen.

Verdeeld en opgebold.

In de springvorm voor de tweede rijs.

Na de tweede rijs.

Op de pizza steen in het eitje.

Net voor ik het brood er af heb gehaald.

Wat een heerlijke broodjes zijn dit! Het werk meer dan waard! En het ei? Ook brood gaat er prima in! Op naar het betere werk op dat gebied