BasBQ
Beef en Steak

Braziliaanse ribeye

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Het lijkt er tegenwoordig wel op dat ik nooit meer BBQ maar niets is minder waar, ik maak de laatste tijd alleen niet meer zoveel foto's ;)

Ik had gisteren bij de Sligro een fraai stukje ribeye gevonden en die wilde ik in z'n geheel aan het spit bereiden. Het inspiratie kwam van een recent Pitboys filmpje, maar ik heb er wel m'n eigen draai aan gegeven.

Omdat de ribeye zo'n mooi zacht stuk vlees was en ook omdat het een redelijk plat stuk was heb ik het vlees eerst opgebonden om de vorm wat ronder te te krijgen, en het is zo ook wat steviger voor aan het spit. Ik wil natuurlijk niet dat er stukken af gaan breken tijden het grillen. De rub is een kant en klare rundvlees mix van Verstegen

Ribeye-1.jpg


Ribeye-2.jpg


Ribeye-3.jpg


Ribeye-4.jpg


Ribeye-5.jpg

 
Ziet er mooi uit hoor! Ook leuk dat je je eigen "draai" geeft aan een recept met een spit!  =))
 
mooi en lekker stuk vlees Piet
 
Mooi gedaan Piet, Was de kruidenmix naar wens ?
 
Die hebt u mooi opgebonden master Nosmo :D
 
Ziet er weer heerlijk uit!!
 
Puik stukje grill werk.
 
Dat ziet er pieto-bello uit!
En zo te zien heb je de OTP57 ook weer eens aangestoken Piet?
 
Boldeagle zei:
Mooi gedaan Piet, Was de kruidenmix naar wens ?
Dit is de standaard mix die ik eigenlijk normaal altijd gebruik op biefstuk of tartaar. Het is voornamelijk PEZO met wat toevoegingen. Is best wel een aardige mix.

Bert zei:
Die hebt u mooi opgebonden master Nosmo :D

Dank u voor het compliment meesterslager Bert ;)
 
RedFox zei:
Dat ziet er pieto-bello uit!
En zo te zien heb je de OTP57 ook weer eens aangestoken Piet?

Die had de hele winter al werkeloos buiten gestaan, het viel me mee dat er geen muizennesten in zaten. ;)

Ik gebruik de OTP eigenlijk alleen nog maar met de DPR . Voor pizza's of omgekeerd met het spit.
 
structor zei:
Ziet er heerlijk uit Piet, had je hem op tijd gedaan of tussentijds gevoeld of gethermometerd?

Af en toe even prikken met de thermapen, de mijne is zo snel dat ik het spit niet eens hoef te stoppen. :D
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Nosmo zei:
structor zei:
Ziet er heerlijk uit Piet, had je hem op tijd gedaan of tussentijds gevoeld of gethermometerd?

Af en toe even prikken met de thermapen, de mijne is zo snel dat ik het spit niet eens hoef te stoppen. :D
Mijn thermapen is draadloos, werkt ook perfect!  :D
 
Heerlijk botermals zo te zien.
 
Nosmo zei:
structor zei:
Ziet er heerlijk uit Piet, had je hem op tijd gedaan of tussentijds gevoeld of gethermometerd?

Af en toe even prikken met de thermapen, de mijne is zo snel dat ik het spit niet eens hoef te stoppen. :D
Heb jij ook een groene dan :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan